close and return
 Ψυχολογία και Ευζήν

Πως θα αυξήσετε με φυσικούς τρόπους τη σεροτονίνη

Πως θα αυξήσετε με φυσικούς τρόπους τη σεροτονίνη

από την Ελεονώρα Μελέτη — Posted in Wellbeing and Psychology on July 14, 2016

Η σεροτονίνη είναι  ένας νευροδιαβιβαστής του εγκεφάλου που εμφανίζει ορμονική δράση. Είναι υπεύθυνη ουσιαστικά για να ηρεμεί  το σώμα μας και την ψυχή μας. Όταν συσσωρευθεί σε μεγάλες ποσότητες μπορεί να προκαλέσει έντονη νευρικότητα  ενώ τα χαμηλά της επίπεδα είναι ένοχα για την εμφάνιση κατάθλιψης. Σε κάποιες περιπτώσεις αυτό ανατρέπεται μέσω φαρμακευτικής αγωγής. Σε κάθε περίπτωση όμως, υπάρχουν τρόποι για να τονώσει κανείς τη σεροτονίνη του με φυσικούς τρόπους.

Βιταμίνη Β

Κάθε βιταμίνη αυτής της οικογένειας είναι κατάλληλη για το σκοπό αυτό! Κυρίως η Β6! Αν είστε λοιπόν από εκείνους που είναι επιρρεπείς στο άγχος και το στρες, καλό θα ήταν να εμπλουτίσετε τη διατροφή σας με βιταμίνη Β6, ( υπάρχει και σε σκεύασμα αλλά εμείς εδώ επιμένουμε φυσικά) . Έρευνες πάντως έχουν δείξει πως άνθρωποι με στοιχεία κατάθλιψης είδαν μεγάλη διαφορά στη διάθεση τους όταν άρχισαν να καταναλώνουν τροφές που ήταν πηγές των βιταμινών της οικογένειας Β.

Αγκαλιάστε τον ήλιο

Δεν είναι τυχαίο πως οι σκανδιναβικές χώρες έχουν τα περισσότερα ποσοστά σε κατάθλιψη και αυτοκτονίες. Τους λείπει ο ήλιος. Και ο ήλιος βοηθάει πολύ στην τόνωση της σεροτονίνης. Σίγουρα θα έχετε προσέξει πόσο μπορεί να επηρεάσει θετικά την ψυχολογία μας μία ηλιόλουστη μέρα, και γιατί το καλοκαίρι στη χώρα μας , μας κάνει πιο ευτυχισμένους. Ο ήλιος εκτός του ότι ενεργοποιεί τη βιταμίνη D στον οργανισμό μας, ενεργοποιεί και τη σεροτονίνη επίσης.

Τρέξε!

Η γυμναστική είναι γνωστή για τις ευεργετικές της ιδιότητες ούτως ή άλλως. Και αυτό γιατί αυξάνει τις ενδορφίνες, αλλά και τη σεροτονίνη. Δεν είναι τυχαίο πως όλοι οι δρομείς, όταν ολοκληρώσουν την πορεία τους, νιώθουν μία απερίγραπτη ευεξία, πλην της ενέργειας και της γλυκιάς κούρασης που ωστόσο τους τονώνει την ψυχολογία.

Διαλογισμός

Ξέρω, ξέρω, πολλοί από εσάς, δεν είστε ακόμα έτοιμοι να δεχτείτε ότι ο διαλογισμός είναι πολύ ευεργετικός για την υγεία του σώματος και της ψυχής. Μπορεί μάλιστα να το βρίσκετε αστείο ή να  σας προκαλεί αμηχανία. Δεν χρειάζεται όμως. Μία δοκιμή θα σας πείσει. Στην αρχή θα είναι δύσκολο, μετά θα γίνε αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής σας. Ο διαλογισμός μέσα σε όλα τα καλά που κάνει ( θα αφιερώσουμε χρόνο σε αυτόν σε επόμενο ποστ) βοηθάει επίσης και στην έκκριση σεροτονίνης, άλλα προκαλεί ...χαρά.

Μασάζ

Αν έχετε κάνει μασάζ, σίγουρα θα έχετε σηκωθεί «καινούριου» από το κρεβάτι. Αυτό συμβαίνει γιατί τα μασάζ επηρεάζουν άμεσα τα επίπεδα της σεροτονίνης σας. Μπλοκάροντας την κορτιζόλη που είναι η ουσία εκείνη που παράγεται σε περίσσια ποσότητα όταν έχουμε στρες και άγχος,  δίνει χώρο στη σεροτονίνη να κάνει το δικό της παιχνίδι και να μας ανεβάσει αμέσως τη διάθεση.

Επιστροφή στo Ευ Ζην και Ψυχολογία

close and return