close and return
Σκοπεύεις να μείνεις έγκυος;

Σκοπεύεις να μείνεις έγκυος; Διάβασε αυτό που ακολουθεί

Σκοπεύεις να μείνεις έγκυος; Διάβασε αυτό που ακολουθεί

από την Ελεονώρα Μελέτη — Posted in Wellbeing and Psychology on September 19, 2016

Και ήρθε η ώρα που νιώθεις έτοιμη να γίνεις μητέρα. Η ψυχή σου το θέλει, το μυαλό σου το ίδιο. Υπάρχουν όμως κάποια πραγματάκια που πρέπει να διευθετήσεις πριν αρχίσεις να βάφεις το δωμάτιο ή να αναζητάς όνομα για το μπεμπέ σου. Και έχουν να κάνουν με το σώμα σου, το σπίτι σου,  και το πορτοφόλι σου. Δες τι μπορεί να μην έχεις σκεφτεί:

Ξεκίνα να ασκείσαι

Σε λίγο καιρό θα δεις το στήθος σου να πρήζεται, τα πόδια επίσης, η μέση θα χαθεί, η κοιλιά θα φουσκώσει. Η διάθεση σου μπορεί να μην είναι και η καλύτερη και η εγκυμοσύνη σου να σε δυσκολεύει. Πριν μείνεις λοιπόν έγκυος φρόντισε το σώμα σου. Προετοίμασε το για την αλλαγή που θα έρθει σε λίγο καιρό. Αύξησε τη δραστηριότητα σου, φτιάξε ένα ωραίο πρόγραμμα γυμναστικής, ήπιο ώστε να μπορείς να το συντηρήσεις καθ' όλη τη διάρκεια της εγκυμοσύνης εφόσον στο επιτρέπει ο γιατρός, και μείνε πιστή σε αυτό ακόμα και αν δεν ήσουν ποτέ φαν της άσκησης. Το περπάτημα, το κολύμπι ή ακόμα και το ποδήλατο, να ξέρεις θα σε βοηθήσουν αργότερα να έχεις και πιο εύκολο τοκετό!

Ενυδάτωνε το σώμα σου και κυρίως τα σημεία όπου πρόκειται να «ανοίξουν» όμως η κοιλιά και το δέρμα γύρω από τη μέση και την περιφέρεια. Κάθε βράδυ βάζε λίγη βαζελίνη, ή κάποιο αρωματικό  έλαιο ώστε το σημείο να αποκτήσει ελαστικότητα. 

Επαναπροσδιόρισε τη διατροφή σου

Σε λίγο θα έχεις όρεξη για γλυκά ή αλμυρά, θα πεινάς και θα παλεύεις με λιγούρες. Εκμεταλλεύσου το διάστημα που θα χρειαστεί μέχρι να μείνεις έγκυος ώστε να οχυρώσεις σωστά τον οργανισμό σου και να αποκτήσεις πιο υγιεινές συνήθειες. Βάλε στη διατροφή σου τα πράσινα, για να παίρνεις φολικό οξύ, και αν χρειαστεί πάρε και συμπλήρωμα σε χάπι. Πολλές γυναίκες χρειάζονται έξτρα φολικό οξύ κατά την εγκυμοσύνη... Ενίσχυσε τα γεύματα σου   με  τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο και ασβέστιο και άρχισε να απομακρύνεσαι από τηγανητά και σαβούρες. Τρώγε ανά τακτά διαστήματα και τρώγε για ...έναν.

Ρύθμισε το βάρος σου

Το να είσαι  λιποβαρής μπορεί να σε δυσκολέψει στη σύλληψη. Το να έχεις παραπάνω κιλά από το κανονικό επίσης, ενώ και στις δύο περιπτώσεις μπορεί να παρουσιάσεις προβλήματα και κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Φρόντισε λοιπόν ακόμα και αν χρειαστείς βοήθεια από ειδικό, όταν αποφασίσεις να βάλεις «μπρος» για παιδί, να είσαι στο σωστό βάρος ώστε να διασφαλίσεις και τη δική σου υγεία αλλά και αυτή του παιδιού σου.

Κάνε ένα γενικό τσεκ απ

Αυτό ούτως ή άλλως πρέπει να το κάνεις, κάθε χρόνο άσχετα αν θέλεις ή δεν θέλεις να γίνεις μητέρα. Από τις απαιτούμενες εξετάσεις θα εντοπίσεις τυχόν ελλείψεις σε βιταμίνες και θα αποκτήσεις μία γενικότερη εικόνα για την κατάσταση της υγείας σου, κάτι πολύ σημαντικό για κάποια που θέλει να μείνει έγκυος.

Τσέκαρε τα γονίδια σου

Κανείς δεν μπορεί να προβλέψει τι χρώμα θα έχουν τα μάτια του παιδιού σου , ή σε ποιόν θα μοιάσει. Η επιστήμη ωστόσο βρίσκεται σε τέτοια θέση που κάνοντας εσύ έναν γονιδιακό έλεγχο, μπορεί να προβλέψει αν έχει πιθανότητες το έμβρυο να έρθει αντιμέτωπο με γενετικές ανωμαλίες ή αν θα παρουσιάσει προδιάθεση για άλλες σοβαρές ασθένειες. Με λίγο σάλιο και λίγο αίμα, θα δοθούν σπουδαίες απαντήσεις , ειδικά αν το ιστορικό σου είναι βεβαρυμένο.

Πήγαινε οδοντίατρο

Αν δεν το είχες στο ετήσιο πρόγραμμα σου πριν  όλα αυτά τα χρόνια, καιρός να το κάνεις. Η εγκυμοσύνη αυξάνει τις πιθανότητες για νόσους των ούλων και της ευρύτερης στοματικής περιοχής, που μπορεί μάλιστα να προκαλέσουν πρόωρο τοκετό. Είναι ευκαιρία, να τσεκάρεις τα δόντια και τα ούλα σου για να μπορείς να δράσεις κατάλληλα.

Μείωσε ή κόψε την καφεΐνη  και όχι μόνο

Οι γιατροί συνιστούν την αποχή της καφεΐνης όταν μία γυναίκα προσπαθεί να μείνει έγκυος, καθώς μελέτες έχουν δείξει πως καφές και γονιμότητα δεν πάνε παρέα. Επειδή και στην εγκυμοσύνη θα σου ζητηθεί να μειώσεις στο μισό τους καφέδες, καλύτερα να μπεις στο κλίμα μία ώρα αρχύτερα.  Το ίδιο να ξέρεις ισχύει και για το κάπνισμα, αλλά και το αλκοόλ.

Κάνε σχέδιο budget

Ένα μωρό έχει έξοδα όχι αστεία. Πέρα από τα ρουχαλάκια, το δωμάτιο, το καρότσι, το κάθισμα του αυτοκινήτου, τα γάλατα και λοιπά, απλά να σου πως πως ένα βρέφος πριν αρχίσει το γιο γιο , θα χρειαστεί περίπου ...8.000 πάνες. Και αν κάνεις και δίδυμα; Φρόντισε λοιπόν να λάβεις όλα αυτά υπόψιν και να αναπροσαρμόσεις τα έσοδα – έξοδα, ειδικά αν δεν μπορείς να βασίζεσαι και στη βοήθεια των οικείων.

Βρες χρόνο για τον σύντροφο σου

Ένα παιδί, αλλάζει τις ισορροπίες ανάμεσα στο ζευγάρι λένε. Από τη στιγμή που το μπεμπε θα έρθει στη ζωή, ίσως χρειαστεί για το αρχικό διάστημα να χάσετε λίγο την επαφή με το ταίρι σας. Γι αυτό κανονίστε να κάνετε μία όμορφη εκδρομή ή ένα μακρινό ταξίδι, που θα δυσκολευτείτε να κάνετε για αρκετό καιρό μετά τη γέννα. Έτσι θα έχετε το χρόνο να μείνετε για τελευταία φορά λίγο μόνοι οι δυο σας, και να κάνετε μία αναβίωση του μήνα του μέλιτος.

Προετοιμάστε το κατοικίδιο σας

Αν δεν έχετε ζωάκι στο σπίτι δύσκολα θα μπορέσετε να πάρετε στα σοβαρά αυτή τη συμβουλή. Αν όμως ζείτε με ένα γατάκι ή ένα σκυλάκι που έχετε σαν παιδί σας, να ξέρετε πως και αυτό , με τον ερχομό ενός μωρού στο χώρο του, θα εκδηλώσει ζήλια και αλλαγή στη συμπεριφορά. Δεν είναι λίγες οι φορές που ζευγάρια έχουν υποχρεωθεί να αποχωριστούν το κατοικίδιο τους καθώς η συμβίωση με το βρέφος ήταν αδύνατη.

Οι κτηνίατροι επιμένουν πως ένα ζωάκι μπορεί να προετοιμαστεί γι΄ αυτή την αλλαγή, αρκεί να αρχίσει να συνηθίζει μυρωδιές και αντικείμενα πριν τον ερχομό του μωρού. Εξοικειώστε το κατοικίδιο σας λοιπόν, με μωρουδιακά ρούχα, παιχνίδια, πάνες και μυρωδιές ώστε όταν γυρίσετε σπίτι με το μωρό, εκείνο να έχει να αντιμετωπίσει μόνο το νέο μέλος της οικογένειας. Κάποιο προτείνουν να αρχίσετε να ασχολείστε κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, και με μία μεγαλόσωμη κούκλα, ώστε το ζώο σας να δεχτεί σιγά σιγά πως θα δίνετε και αλλού την προσοχή σας, ενώ φροντίστε να το μάθετε σε ποιους χώρους θα επιτρέπεται να μπαίνει και σε ποιους όχι, όταν θα έχετε πλέον  στη ζωή σας και στο σπίτι σας, πέρα από το σκύλο ή τη γάτα, ΚΑΙ  το μωρό.

close and return

Επιστροφή στην Κατηγορία Ψυχολογία και Ευζήν