close and return
Σύνδρομο Κατάθλιψης μετά τις Διακοπές:  Και τώρα τι;

Σύνδρομο Κατάθλιψης μετά τις Διακοπές: Και τώρα τι; 

Σύνδρομο Κατάθλιψης μετά τις Διακοπές :  Και τώρα τι; 

από την Ελεονώρα Μελέτη — Posted in Wellbeing and Psychology on August 12, 2016

Δεν θέλω να σας ξενερώσω, αλλά η μέρα πλησιάζει. Αν διαβάζετε αυτό το κείμενο, πολύ πιθανόν να ανήκετε στο 95% των ανθρώπων που έρχονται κάθε χρόνο αντιμέτωποι με το Σύνδρομο Κατάθλιψης μετά τις Διακοπές. Και είναι ακόμα πιο πιθανό, να βρίσκεστε και σε διακοπές. Οι οποίες σύντομα θα τελειώσουν. Είστε έτοιμοι γι αυτό;

Οι ειδικοί επιμένουν πως υπάρχει τρόπος να προλάβετε ή και να αποφύγετε τη μελαγχολία που συνοδεύει το τέλος των διακοπών. Για να μην νιώσετε λοιπόν αυτή τη γνωστή δυσφορία, με τα νεύρα που σας προκαλεί η σκέψη και μόνο στην επιστροφή της καθημερινότητας αλλά και το πολλαπλασιασμένο άγχος για το τι θα ακολουθήσει, αν θέλετε να μην αυξήσετε το βάρος σας επειδή θα πέσετε με τα μούτρα στο φαγητό ως είθισται μετά την καλοκαιρινή άδεια, αν θέλετε να μην νιώσετε αυτό το αποπνικτικό συναίσθημα πως θέλετε να αλλάξετε τα πάντα στη ζωή σας, τινάζοντας τα όλα στον αέρα, καλό θα ήταν να πάρετε τα μέτρα σας. Να λοιπόν τι προτείνουν εκείνοι που ξέρουν.

Μην πάτε αμέσως στη δουλειά

Αυτό δεν σημαίνει πως θα λείψετε με το έτσι θέλω, ούτε ότι θα κάνετε κοπάνα. Σημαίνει πως καλό θα ήταν να επιστρέψετε στη βάση σας, κάνα δυο μέρες πριν χρειαστεί να εμφανιστείτε στο πόστο σας στη δουλειά, έτσι ώστε να μπορέσετε να εξοικειωθείτε και πάλι με τα νέα δεδομένα. Ιδανικό θα ήταν αν πρέπει να επιστρέψετε στη δουλειά σας Δευτέρα, να γυρίσετε πίσω από τις διακοπές σας ημέρα Παρασκευή, για να απολαύσετε ένα ήρεμο σαββατοκύριακο και να προετοιμαστείτε για τη μεγάλη επιστροφή.

Μην πνιγείτε σε υποχρεώσεις από την πρώτη στιγμή

Καλό θα ήταν υποχρεώσεις όπως πληρωμές σε  δημόσιες υπηρεσίες και άλλα τέτοια συναφή που μας αγχώνουν και μας πνίγουν, να τις έχουμε τακτοποιήσει πριν φύγουμε για διακοπές. Δεν είναι και ό,τι πιο ευχάριστο να πέσουμε με μούτρα σε πράγματα που μας προκαλούν δυσφορία με το που θα γυρίσουμε από τις διακοπές. Και αν πάλι δεν έχουμε φροντίσει να τακτοποιήσουμε αντίστοιχες εκκρεμότητες, αφήστε τις αν σας παίρνει για τη δεύτερη εβδομάδα επιστροφής στη ρουτίνα.

Κανονίστε να ξαναφύγετε!

Δεν είναι ανάγκη να πάτε μακριά, δεν είναι ανάγκη να ξοδέψετε χρήματα για την απόδραση σας αυτή. Αλλά όσο να ναι , θα βοηθήσει πολύ, όταν επιστρέψετε στην βάση σας, να έχετε και κάτι ακόμα να περιμένετε, όπως ένα σαββατοκύριακο κάπου κοντά, που ωστόσο θα σας βοηθήσει να αλλάξετε και πάλι, έστω και για λίγο, εικόνες και σκηνικό.

Φτιάξτε πρόγραμμα σιγά σιγά

Δεν είναι ανάγκη να επιστρέψετε σε ό,τι χαρακτηρίζει τη ρουτίνα της καθημερινότητας σας με τη μία. Πέρα από τη δουλειά και τις βασικές σας υποχρεώσεις, μπορείτε όλες τις άλλες δραστηριότητες να της «εισάγετε» σιγά σιγά στο πρόγραμμα σας, ώστε να μην νιώσετε να πνίγεστε. Παράπλευρες ενέργειες, όπως το χόμπι σας, το γυμναστήριο σας, ή κάποια άλλη δραστηριότητα, μπορείτε να την ξεκινήσετε όποτε εσείς νιώστε έτοιμος, εκτός και αν πιστεύετε πως η ενασχόληση σας με αυτή, θα έκανε πιο εύκολη την προσαρμογή σας.

Αποκαταστήστε τη σχέση σας με τον ύπνο, πριν επιστρέψετε από διακοπές

Αν έχετε συνηθίσει λόγω διακοπών να κοιμάστε αργά, πρέπει να πειθαρχήσετε και να αρχίσετε να επιστρέφετε στο κανονικό σας ωράριο, όσο αυτό είναι εφικτό, τουλάχιστον πέντε μέ επτά μέρες πριν την επιστροφή σας. Αν καλομάθατε να ξυπνάτε αργά, για να μην υποστείτε το σοκ, με τη μία, αρχίστε να βάζετε ξυπνητήρι κάθε μέρα είκοσι λεπτά νωρίτερα, πάλι την τελευταία εβδομάδα των διακοπών σας. Ο παράγων ύπνος, και οι διαταραχές στο πρόγραμμα του , είναι από τους βασικούς λόγους για τους οποίους κάποιος δυσκολεύεται να εγκλιματιστεί στα νέα δεδομένα.

close and return