close and return
eleonora meleti blog

5 λόγοι για τους οποίους μπορεί να νιώθεις μονίμως κουρασμένος

5 λόγοι για τους οποίους μπορεί να νιώθεις μονίμως κουρασμένος

από την Ελεονώρα Μελέτη — Posted in Wellbeing and Psychology on November 4, 2016

Οι σύγχρονοι ρυθμοί είναι λίγο δύσκολοι και απαιτητικοί. Έχουν άγχος, προκαλούν σωματική και ψυχική κούραση. Πέρα όμως από τη καθημερινότητα που μπορεί να «κουράζει» υπάρχουν και κάποιοι άλλοι λόγοι, λίγο πιο ύπουλοι για τους οποίους μπορεί κάποιος να νιώθει εξαντλημένος. Και παρακάτω σας παρουσιάζονται αναλυτικά.

Αφυδάτωση


Αν ανήκεις στην κατηγορία που ανήκω και γω, σε εκείνους δηλαδή που δεν πίνουν πολύ νερό κατά τη διάρκεια της ημέρας, το πιθανότερο είναι πως θα έχεις ακούσει από ειδικούς άπειρες φορές πως αυτό είναι κακό! Και είναι!

Η αφυδάτωση μπορεί να προκαλέσει κόπωση και όχι όταν στο σώμα παρατηρείται μεγάλη έλλειψη νερού , αλλά ακόμα και μία πιο μέτρια ή ήπια αφυδάτωση. Και αυτό γιατί όταν το σώμα μας στερείται υγρών, οι ιστοί συρρικνώνονται κάτι που προκαλεί διαταραχή στις ορμόνες που ευθύνονται τόσο για την σωματική όσο και για την ψυχική μας ευεξία.

Κακή διατροφή


Όταν λέω κακή διατροφή δεν εννοώ απαραίτητα ή μόνο κακής ποιότητας διατροφή. Δηλαδή όχι ισορροπημένη και πλούσια από όλες τις ομάδες συστατικών, διατροφή.

Όταν λέω κακή διατροφή εννοώ λίγα γεύματα, με απόσταση ωρών το ένα από το άλλο. Τρως μία φορά την ημέρα; Τρως δύο φορές την ημέρα; Δεν τρέφεσαι σωστά. Και αυτό μπορεί να σου προκαλεί λήθαργο. Ο οργανισμός να ξέρεις χρειάζεται καύσιμα και αυτά τα βρίσκει στους υδατάνθρακες. Υδατάνθρακας όμως είναι το ψωμί, που είναι απλός υδατάνθρακας και θα στο πω απλά, παχαίνει. Υδατάνθρακας είναι και η πατάτα, ή το ρύζι που είναι σε σύνθετη μορφή και δίνει ενέργεια και υγεία. Ο οργανισμός χρειάζεται και δύναμη και αυτό το βρίσκει στην πρωτεΐνη. Αν δεν τον τροφοδοτείς συνεχώς από λίγο, είναι λογικό να πέφτει η γλυκόζη σου, άρα και η δύναμη σου, η ενέργεια σου. Γι αυτό λοιπόν, λένε ότι θέλει πολλά και μικρά γεύματα, κάθε δύο με τρις ώρες, όπως ακριβώς κάνουμε και με τα μωρά.

Υπερέκθεση στην τεχνολογία


Είσαι και συ από εκείνους που πριν κοιμηθούν περνούν ώρα μπροστά στην οθόνη του κινητού ή στο κομπιούτερ; Και μετά αναρωτιέσαι γιατί νιώθεις κουρασμένος. Η ακτινοβολία των ηλεκτρονικών συσκευών ειδικά τις ώρες πριν τον ύπνο και την ξεκούραση, ενεργοποιεί χημικές διεργασίες που «τσιτώνουν» τον οργανισμό και διεγείρουν τον εγκέφαλο με αποτέλεσμα να μην μπαίνει εύκολα σε mood ύπνου. Για τον ίδιο ακριβώς λόγο πολλοί ειδικοί επιμένουν πως δεν θα έπρεπε κανείς να κοιμάται με την τηλεόραση ανοιχτή, ούτε και θα έπρεπε να παρακολουθεί τηλεόραση με αναμμένα φώτα, στην κρεβατοκάμαρα. Οι χημικές διεργασίες που γίνονται την ώρα έκθεσης σε ακτινοβολία οθόνης, οδηγούν στην μείωση της μελατονίνης, ορμόνη που βοηθάει στον καλό ύπνο.

Διατροφή πλούσια σε λιπαρά


Όπως είπαμε και παραπάνω, μία διατροφή πλούσια σε κακά λιπαρά και κακούς υδατάνθρακες είναι λογικό να επιβαρύνει τον οργανισμό και να προκαλέσει κόπωση. Από την άλλη, τόσο τα λιπαρά όσο και οι υδατάνθρακες είναι απαραίτητα για τη καλή υγεία. Μπερδεύτηκες;

Ζάχαρη, γλυκά, κίτρινα τυριά, υπερβολικά λάδια, βούτυρο= κακά λιπαρά

Αβοκάντο, σολομός, σαρδέλα, σκουμπρί, ελαιόλαδο, ξηροί καρποί, και πολλά άλλα = καλά λιπαρά

Ψωμί, ζυμαρικά, σφολιάτες = κακός υδατάνθρακας

Ρύζι, πατάτα, δημητριακά = καλός υδατάνθρακας

Αλκοόλ πριν τον ύπνο


Και εκεί που νόμιζα πως ένα ποτήρι κρασί μπορεί να σε χαλαρώσει, και εκεί που το βίωνα κιόλας, γιατί είμαι από αυτές που με ένα κόκκινο ή ένα ροζέ, αποχαιρετώ την παρέα πάνω στο τραπέζι, έρχεται η έρευνα του πανεπιστημίου Brown να μας ανατρέψει τα δεδομένα και να μας πει πως το αλκοόλ από τις απογευματινές ώρες και μετά μπορεί να μας διαταράξει τον ύπνο με αποτέλεσμα την επόμενη μέρα να αισθανόμαστε κουρασμένοι. Επιμένει κιόλας πως αν θες όντως να πιεις αλκοόλ λίγες ώρες πριν τον ύπνο, περιορίσου μόνο στο κόκκινο κρασί του οποίου οι τανίνες χαλαρώνουν ,ή ολοκλήρωσε την κατανάλωση σου τουλάχιστον 6 ώρες πριν πέσεις στο κρεβάτι.


close and return

Επιστροφή στην Κατηγορία Eυζήν και Ψυχολογία