close and return
Cheer Up!

 Νιώθεις «πεσμένος»; Άλλαξε τώρα τη διάθεση σου! Μπορείς!

Νιώθεις «πεσμένος»; Άλλαξε τώρα τη διάθεση σου! Μπορείς!

από την Ελεονώρα Μελέτη — Posted in Psychology and Wellbeing on September 07, 2016

Οι εποχές είναι δύσκολες, απαιτητικές, αγχωτικές και δεν είναι λίγες οι φορές που τόσο οι γύρω μας, όσο και εμείς οι ίδιοι νιώθουμε ξεζουμισμένοι από ενέργεια, όρεξη και κέφι.

Λογαριασμοί να τρέχουν, υποχρεώσεις που μας πνίγουν, συγκυρίες που δεν μπορούμε να ελέγχουμε, συνθήκες που κάνουν να χάνουμε την αισιοδοξία μας, και εμείς να πρέπει να βρούμε τρόπο να σταθούμε στο ύψος μας. Υπάρχει λύση.

Είναι απόλυτα φυσιολογικό, να νιώθουμε πως πιάνουμε πάτο, πως μας εγκαταλείπουν οι δυνάμεις μας, και πως δεν είμαστε καλά.

Το πρώτο και σημαντικότερο βήμα είναι να αναγνωρίσουμε την κατάσταση, να την αποδεχτούμε και να θυμίζουμε με κάθε τρόπο στον εαυτό μας πως και στο παρελθόν είχαμε κληθεί να περάσουμε δυσκολίες αλλά και πως υπάρχουν ακόμα όμορφα πράγματα να συμβούν στο μέλλον, οπότε όλο αυτό που διανύουμε είναι μία φάση, μία μεταβατική περίοδος που στόχο έχει να μας συγκροτήσει.

Όσο διαρκεί η φουρτούνα, εσύ μείνε εστιασμένος στον εαυτό σου και διάβασε πως μπορείς να κρατάς τη διάθεση σου, όσο μπορείς πιο ψηλά.

Κάνε μία λίστα με όλα όσα σε πνίγουν

Το μυαλό, όταν βρίσκεται σε μία περίοδο αλλαγών, πιέζεται και όταν πιέζεται μεγαλοποιεί τις καταστάσεις. Βάλε μία τάξη στο μυαλό σου και θα δεις πως ίσως να είναι μικρότερο το κακό, απ όσο το βιώνεις. Πάρε μολύβι και χαρτί και γράψε κάτω όλα όσα πρέπει να γίνουν, και όταν τα σκέφτεσαι σε πνίγουν. Αρίθμησε τα και ταξινόμησε τα με βάση τον βαθμό δυσκολίες και άγχους ξεκινώντας από το πιο «δύσκολο» μέχρι το λιγότερο περίπλοκο. Όταν τα δεις γραμμένα, σίγουρα δεν θα φαντάζουν τόσο τρομακτικά όσο όταν τα σκέφτεσαι αυθαίρετα και ακατάστατα.

Πέρνα στη δράση

Η δράση είναι αυτό που σε καθηλώνει, ενώ θα έπρεπε να σε ξεσηκώνει. Όταν όμως οι καταστάσεις πιέζουν, η αυτοεκτίμηση πλήττεται και η αναβλητικότητα βασιλεύει από φόβο πως δεν μπορούμε να αντεπεξέλθουμε στις υποχρεώσεις μας. Πες όχι στην χαμηλή αυτοπεποίθηση και βγες μπροστά δυνατά.

Κάνε ό,τι έχεις καταγράψει ότι πρέπει να γίνουν!

Αν σου φαίνονται πολλά, σπάσε τη λίστα σε μέρη, αλλά προσπάθησε να μείνεις συνεπής σε αυτά που θα ορίσεις. Αυτό θα σε κάνει να τονώσεις τη χαμένη αυτοπεποίθηση και να δεις πως τελικά, δεν είναι δα και τόσο δύσκολο αυτό που αντιμετωπίζεις. Η δράση είναι η καλύτερη απάντηση στην αυτολύπηση.

Γυμνάσου

Δεν είναι ότι είμαι εμμονική με την άσκηση, αλλά αν δεν το κάνεις δεν μπορώ να σε πείσω. Τα οφέλη της άσκησης και της γυμναστικής είναι πολλά και τα έχουμε πει και ξαναπεί, όχι μόνο για το σώμα αλλά και για την ψυχή. Το ξέρω ότι σου φαίνεται δύσκολο να σηκωθείς από τον καναπέ για τα βασικά, πόσο μάλλον για να κάνεις γυμναστική, αλλά φίλε μου η άσκηση μπορεί να σε τονώσει ψυχολογικά όσο δεν φαντάζεσαι. Δεν σου ζητώ να πας να κάνεις προπόνηση αθλητή, ούτε κάτι που δεν σ ευχαριστεί. Αλλά σίγουρα θα υπάρχει κάποια δραστηριότητα που θα καταφέρει να σου αυξήσει τις ενδορφίνες σου και να σου χαρίσει χαρά αυτή τη δύσκολη ώρα. Αν έχεις κάποιο χόμπι, καταλαβαίνεις απόλυτα τι σου λέω, αν όχι, μήπως ήρθε η ώρα να βρεις; Και αν δεν κατανοείς τίποτα απ όσα σου λέω, βγες και κάνε μία βόλτα κοντά στη θάλασσα , ή στη φύση , ακούγοντας τη μουσική της αρεσκείας σου.  Κάντο και θα με θυμηθείς.

Περιποιήσου τον εαυτό σου

Το να περιφέρεσαι άπλυτη, με τις πιτζάμες από κρεβάτι σε καναπέ και από καναπέ σε πολυθρόνα, απεριποίητη και εγκαταλελειμμένη, δεν βοηθά σε τίποτα. Σήκω, κάνε ένα ωραίο μπάνιο, βάλε μέσα στο νερό μυρωδικά και άλατα, περιποιήσου τον εαυτό  σου με όμορφα προϊόντα και τονωτικές μυρωδιές, κάνε μάσκες σε πρόσωπο και μαλλιά, δώσε φροντίδα και τροφή στο σώμα σου και κάνε ελαφρά γεύματα, χωρίς περιττά κακά λιπαρά. Είσαι η καλύτερη δυνατή παρέα για σένα τον ίδιο. Με τον εαυτό σου γεννήθηκες και με αυτόν πορεύεσαι. Την ώρα που νιώθουν πως όλοι μπορεί να σε εγκαταλείπουν, εσύ πρέπει να σταθείς στον εαυτό σου, για να σου σταθεί και αυτός.

Βγες έξω

Το ξέρω ότι δεν έχεις όρεξη. Δεν σου λέω να κάνεις τη ζωή που έκανε τζόβενο, να βγεις και να γυρίσεις τύφλα στις επτά το πρωί, ( εκτός και αν το θέλεις) αλλά να βγεις από το σπίτι. Θες να πας για ψώνια, ( μην ξοδέψεις παραπάνω απ όσο αντέχεις γιατί θα βάλεις νταλκά στο κεφάλι σου) θες να πας σινεμά, θες να πας για φαγητό, για βόλτα, έστω και στο σούπερ μάκρετ;  Βγες! Πήγαινε όπου θες. Το να μένεις μέσα στο σπίτι θα σε οδηγήσει στο να υπεραναλύσεις τις σκέψεις σου και αυτό μόνο επιπρόσθετα προβλήματα μπορεί να σου δημιουργήσει. Άλλαξε παραστάσεις και εικόνες , θα σου κάνει καλό.

Μίλα σε κάποιον

Όχι σε κάνα τυχαίο, αλλά σε κάποιον που ξέρεις πως θα προβληματιστεί μαζί σου ειλικρινά, θα σε ακούσει χωρίς απαραίτητα να πρέπει να σου πει κάτι, και θα σε κάνει να νιώσεις καλύτερα ακόμα και αν δεν σου δώσει καμία λύση ή κατεύθυνση στο πρόβλημα σου! Δεν χρειάζεται να έχεις πολλούς φίλους. Το μόνο που χρειάζεσαι είναι τους σωστούς ανθρώπους στη δύσκολη στιγμή.

close and return

Επιστροφή στην Κατηγορία Ψυχολογία και Ευζήν