close and return
Γίνε και εσύ ευτυχισμένος

Γίνε και εσύ ευτυχισμένος...

Γίνε και εσύ ευτυχισμένος

από την Ελεονώρα Μελέτη — Posted in Well Being and Psychology on April 11, 2016

Υπάρχουν και εκείνοι οι άνθρωποι που δείχνουν να είναι πάντα ευτυχισμένοι. Χαμογελούν συνεχώς, ξυπνάνε χαρούμενοι, δεν στέκονται στις δυσκολίες, αφήνουν πίσω τα αρνητικά συναισθήματα και προκαλούν ερωτηματικά:
«Μα πως γίνεται να μην τον αγγίζει τίποτα» ειδικά σε μία εποχή τρέλας, και σε μία κοινωνία παράλογων απαιτήσεων. Τους θαυμάζεις, παραδέξου το. Ίσως και να τους ζηλεύεις. Καλύτερα όμως σκέψου, πως μπορείς και εσύ να γίνεις σαν εκείνους, ευτυχισμένος , εύκολα γρήγορα και απλά. Γιατί η ευτυχία είναι επιλογή, και έχει συνταγή. Παρακάτω θα βρεις μικρά μυστικά ευτυχίας, όχι γιατί τα λέμε εμείς, αλλά γιατί τα επιβεβαιώνει και η επιστήμη.

Άσκηση

Το έχεις ξανακούσει. Το έχεις δοκιμάσει; Αρκεί να γνωρίζεις πως όταν το σώμα ασκείται, αυξάνονται οι παλμοί της καρδιάς, και απελευθερώνονται ενδορφίνες. Οι ενδορφίνες είναι μία από τις 3 κύριες ομάδες ενδογενών οπιοειδών ( ναι καλά διάβασες) που παράγονται στον εγκέφαλο. Οι ουσίες αυτές έχουν ισχυρή χαλαρωτική και αναλγητική δράση και μας χαρίζουν το αίσθημα της χαράς και της ευτυχίας. Η αύξηση της ενδορφίνης στον οργανισμό, είναι η πιο αποτελεσματική μέθοδος για να αισθανθείς αμέσως καλύτερα, να απαλλαγείς από το άγχος και την κατάθλιψη. Και με την άσκηση τις βοηθάς να απελευθερωθούν. Ίσως έχεις ακούσει πως όλοι όσοι αγαπούν το τρέξιμο, μόλις ολοκληρώσουν την άσκηση τους νιώθουν χαρά και ευεξία. Ε, οι ενδορφίνες φταίνει! Και αν δεν σου αρέσει το τρέξιμο, κάνε όποια άλλη μορφή άσκησης σε ικανοποιεί καθώς το ίδιο αποτέλεσμα, θα έχεις και με τον χορό, το περπάτημα, το ποδήλατο. Ο μεγαλύτερος εχθρός της άσκησης είναι η βαρεμάρα. Και αυτή νικιέται μόνο αν αποκτήσεις μία καλή συνήθεια εναντίον της. Αν για 21 μέρες καταφέρεις να βάλεις έστω και είκοσι λεπτά τη μέρα, μία μορφή άσκησής, θα σου γίνει συνήθεια! Και η άσκηση , αλλά και η ευεξία που θα νιώθεις μετά.

Γιόγκα

Έχει γίνει της μόδας, και αυτό έχει τα καλά του και τα κακά του. Τα κακά του είναι πως αν την κάνεις επειδή ακριβώς είναι δημοφιλής, εκνευρίζεις τους Ινδούς, γιατί θεωρούν ότι προσβάλλεται η κουλτούρα τους γι αυτό και ψάχνουν τώρα δικαίως οι άνθρωποι να εξασφαλίσουν τα δικαιώματα της γιόγκα. Αν την κάνεις γιατί πραγματικά σου αρέσει, τότε έχεις κάθε λόγο να επιβεβαιώσεις και τα γραφόμενα αυτής της παραγράφου. Όταν λοιπόν νιώσεις πως «χτυπάς» κόκκινο, ότι φτάνεις στα όρια σου, πως δεν αντέχεις άλλη πίεση, εδώ είναι που μπαίνει η γιόγκα στη ζωή σου. Εστιάζοντας στο παρόν, μέσω της αναπνοής, ( ω ναι, έχουμε ξεχάσει να αναπνέουμε και να αναπνέουμε σωστά ) μπορείς να χαλαρώσεις τους ρυθμούς σου, και να αντιμετωπίσεις με περισσότερη ωριμότητα και ψυχραιμία το άγχος αλλά και τα καταθλιπτικά συμπτώματα που προκαλεί η εξουθενωτική καθημερινότητα. Υπάρχουν πολλά είδη γιόγκα, για όλα τα γούστα. Αυτό που μένει να κάνεις, είναι να βρεις και έναν καλό δάσκαλο που να αγαπά και να σέβεται αυτό που διδάσκει.

Πρασινάδα

Το πράσινο δεν είναι μόνο το χρώμα της ελπίδας, αλλά μαρτυρά και την ύπαρξή φυλλικού οξέως που οι μελέτες έχουν δείξει πως βοηθούν στην αντιμετώπιση της κατάθλιψης και της αρνητικής διάθεσης. Το φυλλικό οξύ βρίσκεται σε πρασινάδες και κυρίως στο σπανάκι και στη λαχανίδα, γνωστή και ως «κάλε» που βοηθούν πολύ στην παραγωγή ντοπαμίνης στον εγκέφαλο. Μία τελευταία έρευνα που έγινε το 2012 , έδειξε πως άνθρωποί τρίτης ηλικίας που κατανάλωναν πρασινάδες πλούσιες σε φυλλικό οξύ ,παρουσίαζαν λιγότερες πιθανότητες για καταθλιπτικά συμπτώματα από εκείνους που δεν περιείχαν αντίστοιχες τροφές στα γεύματα τους.

Λουλούδια

Μία ομάδα ερευνητών του πανεπιστημίου Χάρβαρντ, κατέληξε στο συμπέρασμα πως τα φρέσκα λουλούδια μέσα στο σπίτι, είναι πηγή χαράς και ευεξίας. Οι συμμετέχοντες στην έρευνα, επιβεβαίωσαν πως όσο καιρό αγόραζαν και διατηρούσαν φρέσκα λουλούδια στο σπίτι τους, ένιωθαν πιο δοτικοί, πιο χαλαροί και με περισσότερη ενέργεια, ενώ γεύτηκαν και τα οφέλη του « να φροντίζεις» κάποιον όπως, χαρακτηριστικά τόνισαν.

Χαμόγελο

Το χαμόγελο είναι μεταδοτικό. Αφού το ξέρουμε , το τραγουδάμε, το λέμε, γιατί δε το κάνουμε κιόλας; Οι περισσότεροι έχουμε στο μυαλό μας το χαμόγελο ως το αποτέλεσμα μία θετικής σκέψης, ή κατάστασης , γι αυτό και περιμένουμε να συμβεί ή να νιώσουμε κάτι όμορφο για να χαμογελάσουμε. Εδώ όμως δεν έχει να κάνει με το αν έκανε η κότα το αυγό ή το αυγό την κότα, γιατί τα πράγματα είναι ξεκάθαρα. Το χαμόγελο οδηγεί στην ευτυχία , και όχι η ευτυχία στο χαμόγελο. Δοκίμασε λοιπόν να χαμογελάσεις ακόμα και αν πρέπει να πιεστείς, ακόμα και αν όλα γύρω σου εκείνη τη στιγμή δεν είναι για …χαμόγελο και θα δεις ότι τα κέντρα χαράς στον εγκέφαλο σου θα ενεργοποιηθούν , κάνοντας τη διάθεση σου καλύτερη.

Φως!

Άσε το φως να μπει στη ζωή σου!!! Το φυσικό φως! Το φως της μέρας, το φως του ήλιου! Με το που σηκωθείς, άνοιξε τις κουρτίνες! Άσε τον ήλιο να σε λούσει! Περπάτα κάτω από τον ήλιο , ακόμα και αν έχει δόντια! Χαλάρωσε λίγο στρέφοντας το πρόσωπο σου προς αυτόν! (Απλά βάλε αντηλιακό τους επίμαχους μήνες, Μάρτιο – Οκτώβριο). Ο ήλιος και το φως του δίνουν ζωή. Παράγουν βιταμίνη D, απαραίτητη για τη σωστή ρύθμιση της διάθεσης μας. Άνθρωποί που έχουν έλλειψη σε βιταμίνη D, παρουσιάζουν κόπωση , άγχος και θλίψη. Δεν είναι τυχαίο πως οι Σκανδιναβικές χώρες, έχουν τα περισσότερα περιστατικά αυτοκτονιών… Εδώ στην Ελλάδα τουλάχιστον , μπορούμε να καυχίομαστε πως είμαστε μία χώρα που τη λούζει το φως!

Μανιτάρια

Μία επίσης πλούσια πηγή, βιταμίνης D, είναι και τα μανιτάρια ! Τα… κανονικά μανιτάρια! Αν και σε πολλούς δεν αρέσουν, τα μανιτάρια είναι από τις λίγες τροφές που αποτελούν φυσική πηγή της εν λόγω βιταμίνης, που τονώνουν την σεροτονίνη στον εγκέφαλο και ανεβάζουν τα κέφια στα ύψη. Λίγα μανιτάρια στο πρωινό, στην ομελέτα, στη σαλάτα , ή και σκέτα, μπορούν να οδηγήσουν σε τρελά γλέντια, και χωρίς να είναι από εκείνα τα … « μαγικά».

Διαλογισμός

Μπορεί κάποιοι να τον περιγελούν, κάποιοι να μην είναι σε θέση να κατανοήσουν τα οφέλη του, ή να πιστεύουν πως δεν θα μπορούσαν ποτέ να διαλογιστούν. Η αλήθεια είναι, ( και μάλιστα επιβεβαιωμένη ) πως ο διαλογισμός κάνει μόνο καλό. Μερικά μόνο από αυτά, είναι η μείωση της αρτηριακής πίεσης, η αύξηση της λίμπιντο, ενώ κάνει τη δουλειά όλων των παραπάνω «τρίκ» μαζί, γιατί με τον διαλογισμό ενεργοποιούνται ταυτόχρονα ντοπαμίνη , σεροτονίνη και ενδορφίνη οπότε καταλαβαίνετε τι πάρτυ στήνεται στο μυαλό και στη διάθεση. Αν δεν ξέρεις από πού να ξεκινήσεις , με τον διαλογισμό, υπάρχουν τεχνικές για αρχάριους , που καλύπτουν όλα τα γούστα και όλες τις ανάγκες, κάθε ώρα της ημέρας. Και αν κάποιοι προβάλουν σαν επιχείρημα ότι δεν έχουν χρόνο για διαλογισμό, απλά θυμηθείτε τα λόγια του Βούδα, που σοφά είπε πως όσοι δεν έχουν χρόνο για διαλογισμό είναι και εκείνοι που τον χρειάζονται περισσότερο.

Υδατάνθρακες

Οι φουκαριάρηδες οι υδατάνθρακες έχουν κατηγορηθεί για το ότι παχαίνουν, ότι κάνουν κακό και πως είναι άχρηστοι. Μύθος και συκοφαντίες. Οι υδατάνθρακες ειδικά στην σύνθετη μορφή τους, είναι το καύσιμο του οργανισμού. Σώμα και μυαλό, κίνηση και σκέψη , λειτουργούν μόνο με υδατάνθρακα. Γι αυτό και σε δίαιτες όπου ο υδατάνθρακας κόβεται, η διάθεση πέφτει, η κόπωση γίνεται εντονότερη, τα νεύρα τσατάλια. Η συμβολή δε των υδατανθράκων, ειδικά, στο μέσο της ημέρας, είναι σπουδαία για τη διάθεση μας. Έτσι λοιπόν, ένα σνακ με 20 έως 30 γραμμάρια σύνθετου υδατάνθρακα, σαν απογευματινό κολατσιό, είναι ιδανικό για να σας φτιάξει το κέφι.

Κατοικίδια

Σοβαρή απόφαση, αλλά και σοβαρός λόγος ευτυχίας. Το κατοικίδιο δεν είναι παιχνίδι, δεν είναι καν απλά ένα ζωάκι! Το κατοικίδιο είναι ένα ζωντανό πλάσμα με αισθήματα και ανάγκες που δημιουργεί σχέσεις και δεσμούς με το αφεντικό του , και σίγουρα από την εν λόγω αλληλεπίδραση κερδισμένοι βγαίνουν και οι δύο. Μελέτες έχουν δείξει αλλεπάλληλες φορές πως όσοι έχουν κατοικίδιο είναι σαφώς πιο ευτυχισμένοι, ενώ συχνά τα ήμερα ζώα όπως άλογα, σκύλοι , γάτες, χρησιμοποιούνται και στο πλαίσιο θεραπείας για την κατάθλιψη αλλά και άλλες σοβαρές ασθένειες όπως ο καρκίνος. Μόνο όσοι έχουν ζώο στο σπίτι, μπορούν να καταλάβουν τι σημαίνει να αντιλαμβάνεται ο τετράποδος φίλος σου, ότι δεν είσαι στα καλύτερα σου και να κάνει τα πάντα για να σε δει και πάλι χαρούμενο και παιχνιδιάρη. Τα οφέλη ωστόσο μίας τέτοιας σχέσης συνοδεύονται και από ευθύνες που αν δεν είσαι πραγματικά ζωόφιλος , υπεύθυνος και αποφασισμένος , καλύτερα να δοκιμάσεις να ανέβεις ψυχολογικά με κάποια από τις προαναφερθείσες μεθόδους.

Μουσική

Είναι γνωστό πως η μουσική φτιάχνει τη διάθεση! Ξυπνά τα συναισθήματα, βάζει ρυθμό στη ζωή που ο ρυθμός δίνει χρώμα, και γενικότερα ξεσηκώνει την ντοπαμίνη. Απλά φανταστείτε έναν κόσμο χωρίς μελωδία και μουσική. Μπείτε στο αυτοκίνητο και μην βάλετε ραδιόφωνο. Δείτε μία ταινία χωρίς μουσική επένδυση. Βγείτε έξω το βράδυ, χωρίς να ακούγεται πουθενά έστω ένα φα ματζόρε. Ο κόσμος μας χωρίς μουσική, δεν θα ήταν ο ίδιος. Είναι αποδεδειγμένο πως η μουσική φτιάχνει τη διάθεση, απλά όταν το mood δεν το σηκώνει, αποφύγετε δακρύβρεχτους στίχους και διαχρονικές μπαλάντες ανεκπλήρωτου έρωτα και εγκατάλειψης.

Επιστροφή στo Ευ Ζην και Ψυχολογία

close and return