close and return
Μήπως σας λείπει νερό;

Μήπως σας λείπει νερό;

Μήπως σας λείπει νερό;

από την Ελεονώρα Μελέτη — Posted in Sports and Fitness on October 17, 2016

Η αφυδάτωση του οργανισμού είναι συχνή, και πολλές φορές επειδή δεν προκαλεί απαραίτητα δίψα, μπορεί να μην γίνει και άμεσα αντιληπτή. Υπάρχουν ωστόσο σημάδια που αν τα παρατηρήσουμε πάνω μας μπορούν να μας χτυπήσουν το καμπανάκι ώστε να φροντίσουμε να ενυδατώσουμε το σώμα μας.

Στεγνά μάτια, στόμα , δέρμα

Το στεγνό δέρμα είναι από τις πρώτες και μάλιστα δυνατές ενδείξεις αφυδάτωσης. Από τους πόρους του  δέρματος και μέσω του ιδρώτα, απελευθερώνονται οι τοξίνες και όλα τα περιττά απόβλητα του οργανισμού. Αν δεν παράγεται ιδρώτα, αν νιώθετε το δέρμα σας τσιτωμένο και να τραβάει το στόμα σας είναι  στεγνό, ή ακόμα και τα μάτια σας, καλό θα είναι να αναθεωρήσετε τη σχέση σας με το νερό.

Όχι τακτικές επισκέψεις στην τουαλέτα

Τα ούρα επίσης βοηθούν στην αποβολή των τοξινών από το σώμα, και το χρώμα τους μπορεί να αποτελέσει δείκτη της ενυδάτωσης του οργανισμού.

Αν δεν πάτε συχνά στην τουαλέτα, σημαίνει ότι κρατάτε μέσα σας τοξίνες, με ό,τι συνεπάγεται αυτό. Την επόμενη φορά δε, που θα επισκεφθείτε το μπάνιο, προσέξτε τι χρώμα έχουν τα ούρα σας. Αν είναι κίτρινα ή σκούρο καφέ, έχετε πραγματικά ανάγκη για άμεση ενυδάτωση.

Πόνο στη μέση και στους συνδέσμους

Το σώμα μας αποτελείται από 80% νερό που σημαίνει ότι  όσο νερό χάνουμε τόσο πρέπει και να αναπληρώνουμε. Το νερό λειτουργεί σαν «γράσο» για τους συνδέσμους ώστε να είναι ελαστικοί και με αντανακλαστικά που θα μας προστατεύουν από τραυματισμούς σε κάθε μας κίνησης. Αν οι σύνδεσμοι πονάνε, ίσως είναι επειδή δεν έχουν αρκετή υγρασία.

Ο πόνος στη μέση επίσης, αν δεν οφείλεται σε παθολογικά αίτια, όπως κάποιος τραυματισμός ή κήλες, τότε θα μπορούσε να είναι ένδειξη μη σωστής λειτουργίας των νεφρών εξαιτίας αφυδάτωσης.

Κούραση και αλλαγή στη διάθεση

Το νερό φέρνει οξυγόνο στο σώμα. Όσο περισσότερο οξυγόνο έχουν τα κύτταρα μας, τόσο πιο ζωντανοί και τόσο πιο δυνατοί αισθανόμαστε. Όταν δεν υπάρχει αρκετό οξυγόνο από την κατανάλωση νερού, τότε επιστρατεύεται το οξυγόνο από το αίμα. Όσο στραγγίζουμε το αίμα από οξυγόνο, τόσο το σύστημα μας «πέφτει». Αυτό έχει αντίκτυπο στη διάθεση μας και στις απότομες αλλαγές της ψυχολογίας μας, αλλά και στην αίσθηση κόπωσης που μας κυριεύει.

Πεινάτε συνέχεια ενώ έχετε ήδη φάει

Έχετε ακούσει πως όταν νιώθετε ότι πεινάτε μπορεί να μην πεινάτε πραγματικά αλλά στην ουσία να διψάτε , γι' αυτό και σας προτείνουν να πιείτε ένα ποτήρι νερό; Αυτό γίνεται γιατί το αίσθημα της δίψας και της πείνας προκαλούνται από το ίδιο κέντρο εντολών στον εγκέφαλο γι αυτό και υπάρχει αυτή η σύγχυση. Κάντε όντως το πείραμα να πιείτε κάτι όταν πεινάτε, και αν σας περάσει η πείνα σημαίνει πως ήσασταν απλά αφυδατωμένοι. Αν εξακολουθήσετε να πεινάτε, απλά φάτε κάτι.

Ημικρανίες

Η αφυδάτωση οδηγεί στην συρρίκνωση του εγκεφαλικού ιστού καθώς αυτός χάνει νερό, κάτι που θέτει αντανακλαστικά σε λειτουργία τους νευροδιαβιβαστές του πόνου με αποτέλεσμα τον πονοκέφαλο και τις ημικρανίες. 



Επιστροφή στην Κατηγορία Fitness and Sports