close and return
Sports and Fitness by Eleonora Meleti

Τι να φάω πριν το γυμναστήριο;

Τι να φάω πριν το γυμναστήριο;

από την Ελεονώρα Μελέτη — Posted in Sports and Fitness on August 02, 2016

Η υγιεινή ζωή θέλει πρόγραμμα και πειθαρχία. Θέλει μικρά μυστικά που θα συμβάλουν στην επιτυχία του αποτελέσματος. Τίποτα δεν πρέπει να μένει στην τύχη...

Πολλοί από εσάς, πριν πάτε στο γυμναστήριο δεν έχετε φροντίσει να καταναλώσετε ένα σωστό γεύμα με αποτέλεσμα να μην έχετε αντοχή. Άλλοι πάλι, λόγω φορτωμένου προγράμματος, έχετε παραλείψει να γευματίσετε σωστά και καταφεύγετε σε λύσεις γρήγορου φαγητού, χωρίς να οπλίζετε τον οργανισμό σας με τα απαραίτητα.

Παρακάτω θα βρείτε τι πρέπει να προσέξετε ώστε όλα να γίνουν σωστά.

Ποτέ με άδειο στομάχι


Η μοναδική περίπτωση όπου η γυμναστική μπορεί να αποφέρει οφέλη, με άδειο στομάχι, είναι νωρίς το πρωί και μόνο αν η άσκηση είναι αερόβια που δεν ξεπερνά τα 25 λεπτά.

Αν σηκωθούμε νωρίς, και δουλέψουμε αερόβια για λιγότερο από μισή ώρα, ο οργανισμός θα κάψει λίπος. Στην περίπτωση αυτή όμως καλό θα ήταν να έχουμε κάνει ένα σωστό πλήρες γεύμα με πρωτεΐνη και υδατάνθρακα, το προηγούμενο βράδυ , και να φροντίσουμε να γευματίσουμε σωστά αμέσως μετά την πρωινή προπόνηση.

Σε όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις πρέπει να φροντίζουμε να γευματίζουμε δύο με 3 ώρες πριν από την προπόνηση με ένα πλήρες ισορροπημένο γεύμα, είτε με ένα σνακ, μια ώρα πριν την άσκηση.

Τι εννοούμε με τον όρο «πλήρες ισορροπημένο γεύμα;»


Εννοούμε ένα γεύμα που θα περιλαμβάνει πρωτεΐνη , υδατάνθρακα και λιπαρά.

Όλα στη σωστή τους μορφή.

Δηλαδή λιπαρά που θα βρούμε στους ξηρούς καρπούς ή στα μικρά ψάρια, πρωτεΐνη καθαρή, που θα βρούμε στα ασπράδια ή στο λευκό κρέας, και υδατάνθρακα σύνθετο όπως το ρύζι και η πατάτα. Οι τροφές μας θα πρέπει να μην έχουν υψηλό γλυκαιμικό δείκτη, ώστε να αποφύγουμε τις απότομες μεταβολές στην καμπύλη σακχάρου.

Προτεινόμενα παραδείγματα:


Αυγά με κινόα: 4 ασπράδια αυγών και δύο κρόκοι, είτε βραστά είτε ομελέτα, με λίγη κινόα. Ιδανικό γεύμα για πριν την προπόνηση, και αναλόγως με την ποσότητα μπορεί να λειτουργήσει και σαν σνακ.

Smoothie με σμέουρα και σπανάκι: Δυναμίτης. Αν ωστόσο δεν σας εμπνέει η γεύση τότε μπορείτε να κάνετε διάφορες άλλες παραλλαγές και συνδυασμούς ανάλογα με τα γούστα σας στα φρούτα και στα λαχανικά. Τα ροφήματα ενέργειας μπορούν να αποτελέσουν κατάλληλο σνακ και για μετά την άσκηση.

Τορτίγια με λαχανικά και σολομό:: Επίσης ένα καλό σνακ που θα σας «κρατήσει» και θα σας οπλίσει με ενέργεια. Συμπεριλαμβάνει όλες τις απαραίτητες ομάδες τροφών, και δεν θα σας φουσκώσει.

Επιστροφή στα Sports and Fitness

close and return