close and return
Μήπως σου λείπει μαγνήσιο;

Μήπως σου λείπει μαγνήσιο;

Μήπως σου λείπει μαγνήσιο;

από την Ελεονώρα Μελέτη — Posted in Fitness and Sports on October 10, 2016

Το μαγνήσιο είναι από τα πιο βασικά ιχνοστοιχεία του οργανισμού και όμως λίγοι είναι εκείνοι που γνωρίζουν την αξία του αλλά και τη συνεισφορά του στον οργανισμό.

Χάρη στο μαγνήσιο ενεργοποιούνται και λειτουργούν οι μύες και τα νεύρα, απορροφώνται οι πρωτεΐνες, οι υδατάνθρακες και τα λιπαρά, ενεργοποιούνται σημαντικές ορμόνες όπως η σεροτονίνη.

Τους παλαιούς καλούς καιρούς που η τροφή μας ήταν πιο αθώα και καθαρή , σε μια μέση δίαιτα ένας άνθρωπος θα μπορούσε να πάρει από το φαγητό μέχρι και 500mg μαγνήσιου, ποσότητα αρκετή για να μπορέσει ο οργανισμός να διατηρεί τα απαραίτητα επίπεδα του ιχνοστοιχείου. Στις μέρες μας όμως η ποσότητα αυτή έχει πέσει στα 300mg , κάτι που δεν είναι καλό αν λάβει κανείς υπόψιν του πως με το πέρασμα των χρόνων η ανεπάρκεια σε μαγνήσιο μπορεί να προκαλέσει πολλά και σοβαρά προβλήματα υγείας.

Η έλλειψη σε μαγνήσιο είναι εύκολο να διαπιστωθεί, μέσω μίας απλής εξέτασης αίματος, ωστόσο υπάρχουν ενδείξεις που θα έπρεπε να μας κινητοποιήσουν. Τέτοιες είναι η ναυτία, η αίσθηση κόπωσης και οι ημικρανίες, ενώ αν δεν καλυφθούν για μεγάλο διάστημα οι ανάγκες για μαγνήσιο  τότε μπορεί να παρουσιαστούν αλλαγές στη διάθεση και στη συμπεριφορά, έντονοι μυϊκοί σπασμοί και κράμπες, αρρυθμία, και άλλες επιπλοκές σε πιο ευαίσθητες καρδιές, καθώς  όπως είπαμε και νωρίτερα το μαγνήσιο είναι το πλέον απαραίτητο ιχνοστοιχείο για τη σωστή λειτουργία και αποκατάσταση των μυών.

Η πιο εύκολη λύση για την λήψη της απαραίτητης ποσότητας μαγνησίου είναι το συμπλήρωμα, που μπορεί κανείς να προμηθευτεί ( κυρίως σε μορφή χαπιού) από τα φαρμακεία και τα καταστήματα συμπληρωμάτων διατροφής.

Πριν όμως κάποιος καταλήξει σε αυτή τη λύση, καλό είναι να φροντίσει πρώτα λίγο καλύτερα τη διατροφή του προκειμένου να συμπληρώσει από τις σωστές τροφές, το μαγνήσιο που έχει ανάγκη.

Καλή ποιότητα μαγνήσιου μπορεί κανείς να βρει στα παρακάτω τρόφιμα.

Αμύγδαλα: Πέραν του ότι είναι αντιοξειδωτικά, περιέχουν και πολύ μαγνήσιο. Η κατανάλωση τους μαζί με μπανάνα που από τα φρούτα είναι ο βασιλιάς του μαγνήσιου, μπορούν να αποτελέσουν τέλεια τροφή για αποκατάσταση των μυών μετά από προπόνηση.

Και άλλοι ωστόσο ξηροί καρποί είναι επίσης πλούσιοι σε μαγνήσιο όπως τα φουντούκια, τα αράπικα φιστίκια αλλά και τα φιστίκια Αιγίνης, οι ηλιόσποροι και ο λιναρόσπορος.

Από την οικογένεια των φρούτων, πέρα από την μπανάνα, που είναι ο αρχηγός, μαγνήσιο βρίσκουμε στα σύκα, τα βερίκοκα, τα μήλα, τα ροδάκινα και τους χουρμάδες.

Τα όσπρια επίσης είναι μία καλή πηγή μαγνησίου, όπως τα ρεβίθια, τα αμερικάνικα φασόλια. Το σουσάμι , άρα και το ταχίνι, όπως επίσης και το φύτρο σταριού αλλά και το κακάο, είναι τροφές πλούσιες στο απαραίτητο αυτό ιχνοστοιχείο, όπως επίσης και  το κεχρί. Όλα τα πράσινα λαχανικά αγαπούν το μαγνήσιο, και κυρίως το μπρόκολο, ενώ μεγάλη ποσότητα βρίσκουμε τόσο στην αγκινάρα  όσο και στο καλαμπόκι.

Να σημειώσουμε πως το κρέας περιέχει ελάχιστο μαγνήσιο, ενώ στα ψάρια το βρίσκουμε στις πιο λιπαρές κατηγορίες όπως ο σολομός.

Όλοι μας πρέπει να γνωρίζουμε κατά πόσο ικανοποιούμε τις ανάγκες του οργανισμού μας στο μαγνήσιο και ειδικά όσοι αγαπούν την άθληση, την άσκηση και τη γυμναστική , καθώς καταπονούν περισσότερο το σώμα και τους μύες.

close and return

Επιστροφή στην Κατηγορία Fitness and Sports