close and return
Καιρός για …τρέξιμο …

Καιρός για …τρέξιμo

Καιρός για …τρέξιμο …

από την Ελεονώρα Μελέτη — Posted in Sports and Fitness on August 29, 2016

Το καλοκαίρι τελειώνει, το φθινόπωρο έρχεται, σε λίγο κάθε κατεργάρης θα είναι στον μπάγκο του και η διάθεση μας θα μπει και πάλι σε mode καθημερινότητας. Συνήθως τέτοια εποχή μπαίνουν νέοι στόχοι για τον χειμώνα που έρχεται, ξεκινούν προσεγμένα προγράμματα διατροφής για να διορθωθούν οι επιπτώσεις από τις κραιπάλες των διακοπών, και νέα εντατικά προγράμματα άσκησης.

Αν με ρωτήσει κανείς, ποιος είναι ο πιο ασφαλής , γρήγορος και σίγουρος τρόπος για να δει κάποιος αλλαγή στο σώμα του θα του απαντούσα με απόλυτη σιγουριά: το τρέξιμο.

Είναι πολλοί όμως που όταν ακούν αυτή την απάντηση, ξινίζουν προσωπάκι και ισχυρίζονται πως δεν υπάρχει τίποτε πιο βαρετό από αυτό.

Η αλήθεια είναι πως κάτι τέτοιο μπορεί να ισχύει αν αντιμετωπίζεις το τρέξιμο καθαρά ως αγγαρεία. Αν ωστόσο μάθεις κάποια μυστικά του αλλά ακολουθήσεις και κάποιες μικρές συμβουλές, τότε είμαι σίγουρη, πως αξίζει να του δώσεις μία ακόμα ευκαιρία και θα δεις πως αυτή τη φορά θα το αγαπήσεις.

Ο επιμένων νικά

Η επιμονή είναι το κλειδί στην επιτυχία ενός σωστού προγράμματος για τρέξιμο.

Κάνοντας μία καθημερινή προπόνηση από 25 λεπτά και πάνω, βοηθάς τον οργανισμό σου να κάψει ευκολότερα λίπος. Στο λέω και το έχω πρώτα επιβεβαιώσει. Η περίοδος όπου έκανα περίπου 40 χιλιόμετρα την εβδομάδα, ήταν και η περίοδος που είχα τα πιο χαμηλά ποσοστά λίπους στο σώμα μου. Ταυτόχρονα είχα μία συνεχή χαρά, και μία αστείρευτη αισιοδοξία, χάρη στις ενδορφίνες μου, που χτυπούσαν κόκκινο εξαιτίας της προπόνησης. Η αίσθηση που έχει κάποιος όταν έχει ολοκληρώσει την προπόνηση του, είναι σαν να  έχει βιώσει κάτι πάρα πολύ ευχάριστο. Και αυτό στις μέρες μας είναι σημαντικό. Το δύσκολο κομμάτι είναι να πειθαρχήσεις τον εαυτό σου να τρέξει ακόμα και όταν η ψυχολογία σου το μόνο που σε κάνει να βλέπεις, είναι ο καναπές.

Για όλα υπάρχει κάποιος λόγος

Δώσε ένα λόγο στον εαυτό σου για να τρέχεις κάθε μέρα. Από το ότι θέλεις να δεις πραγματικά το σώμα σου να αλλάζει, μέχρι το ότι αποφάσισες να αφιερώνεις στη φροντίδα σου και στην απομόνωση σου λίγα λεπτά κάθε μέρα. Ο κάθε ένας μπορεί να επιλέξει όποιο λόγο θέλει, το θέμα είναι πως αυτό βοηθάει στο να είσαι συνεπής και να επιστρέφεις  κάθε μέρα σε αυτό που έχεις  ξεκινήσει.

Τα ράσα δεν κάνουν τον παπά

Το σωστό ντύσιμο όμως κάνει τον δρομέα! Ντύσου σωστά για να κάνεις το τρέξιμο σου απόλαυση. Συνήθως τον χειμώνα ο κόσμος την «πατάει» καθώς ντύνεται βαριά θεωρώντας πως θα κρυώσει με αποτέλεσμα να σκάει, να πρέπει να βγάλει ρούχα και εκεί κάπου αποσυντονίζεται, ξενερώνει και εγκαταλείπει.

Στο τρέξιμο πρέπει να ντυνόμαστε σαν να έχει κάπου στους 10 με 12 βαθμούς παραπάνω απ ότι έχει στην πραγματικότητα. Όταν το σώμα θα αρχίσει να ασκείται θα ανεβάσει θερμοκρασία σε λίγα λεπτά. Και αυτό πρέπει να το έχεις προβλέψει.

Βρες τα σημεία σου

Στην αρχή καλό είναι να πειραματιστείς και να κρατάς κάποιες σημειώσεις. Δηλαδή, δοκίμασε να τρέξεις σε διάφορες διαδρομές, και κράτα στο μυαλό σου ποιες είναι εκείνες που σε έκαναν να αισθανθείς πιο όμορφα και εκείνες που δεν σε κράτησαν και τόσο σε εγρήγορση. Όταν δεν επιλέγεις τον διάδρομο για το τρέξιμο σου, έχει πολύ μεγάλη σημασία το κατά πόσο βρίσκεις θελκτική τη διαδρομή που ακολουθείς.  Επίσης, γίνε παρατηρητικός με την ψυχολογία σου. Θα υπάρξουν μέρες που θα νιώθεις πιο δυνατός στην προπόνηση και άλλες που θα αισθάνεσαι πως σέρνεσαι. Στις γυναίκες αυτό γίνεται κοντά στις μέρες περιόδου. Κατέγραψε τι είναι αυτό που επηρεάζει την επίδοση του, και αν είναι εξωτερικός παράγοντας που δεν αλλάζει, προσάρμοσε την άσκηση σου σε πιο χαμηλές στροφές, τις ημέρες εκείνες.

Κάνε ότι πρέπει και μετά

Το τρέξιμο δεν τελειώνει με τον τερματισμό και την ολοκλήρωση του προγράμματος σου. Είναι πολύ σημαντικό να έχεις προετοιμάσει το σώμα σου για την προπόνηση με τις κατάλληλες διατάσεις, αλλά είναι εξίσου απαραίτητο να κάνεις το ίδιο και μετά. Αφιέρωσε 10 λεπτά μετά το τέλος της άσκησης, ώστε να επαναφέρεις τους μύες σου εκεί που πρέπει, κάνοντας τις σωστές διατάσεις αλλά χρησιμοποιώντας και ένα foam roller για την ανακούφιση του σώματος.

Τρέξε έξυπνα

Για να μην  βαρεθείς το ίδιο και το ίδιο αλλά και για να είναι το πρόγραμμα σου πιο αποδοτικό, τρέξε έξυπνα. Συνδύασε δύσκολες με πιο εύκολες προπονήσεις και φρόντιζε να αναπροσαρμόζεις το πρόγραμμα σου ανάλογα με τις ανάγκες σου. Σε αυτό θα μπορούσε να σε βοηθήσει και κάποιος ειδικός με τον οποίο θα συζητήσεις τους στόχους σου και θα σε καθοδηγήσει.

Μην συγκρίνεις τον εαυτό σου με άλλους

Πάντα θα υπάρχει κάποιος πιο έμπειρος, πιο γρήγορος, πιο ανθεκτικός στο τρέξιμο από εσένα. Δεν σε αφορά τι κάνουν οι άλλοι. Γίνε ανταγωνιστικός μόνο με τον εαυτό σου.

Χτύπα ένα καφεδάκι πριν πάρεις φόρα

Έρευνες έχουν δείξει πως αθλητές που κατανάλωναν ένα καφέ λίγο πριν την προπόνηση τους, είδαν βελτίωση στις επιδόσεις τους. Η καφεΐνη δίνει ώθηση στον οργανισμό αλλά και στον μεταβολισμό με αποτέλεσμα να καις περισσότερο. Οι έρευνες κάνουν λόγο για περίπου 70 με 100 θερμίδες παραπάνω.

Πρόσεχε τις κατηφόρες

Μην επιταχύνεις ποτέ σε κατηφόρες. Κόψε όσο μπορείς γιατί οι δυνάμεις που δημιουργούνται μπορούν να αποβούν μοιραίες για τα γόνατα σου.

Διάλεξε τον σωστό «σύντροφο»

Αν δεν σου αρέσει να τρέχεις μόνος, κοίτα ποιος θα πάρεις μαζί σου. Καλό είναι ο συναθλητής σου , να είναι αν όχι εξίσου καλός ίσως και καλύτερος από εσένα για να σε παρασύρει. Σίγουρα πάντως δεν θες κάποιον που γκρινιάζει, που βαριέται ή που ξέρεις πως δεν θα βγάλει την προπόνηση. Κατά τη γνώμη μου, είναι ωραίο να τρέχεις και μόνος, έχοντας τη μουσική της επιλογής σου να σε κάνει να αποκόβεσαι από τον έξω κόσμο, αφιερώνοντας στην ενδοσκόπηση σου και την εσωτερική σου ηρεμία, λίγο χρόνο κάθε μέρα. Το τρέξιμο να ξέρεις, μπορεί να γίνει μία πολύ αποδοτική μορφή διαλογισμού.

Και τώρα τρέχα.

close and return

Επιστροφή στην Κατηγορία Sports and Fitness