close and return
Fitness and Sports

Δεν αδυνατίζεις ενώ έχεις προσπαθήσει τα πάντα; Αυτός μπορεί να είναι ένας λόγος

Δεν αδυνατίζεις ενώ έχεις προσπαθήσει τα πάντα; Αυτός μπορεί να είναι ένας λόγος

από την Ελεονώρα Μελέτη — Posted in Fitness and Sports on December 06, 2016

Εδώ και χρόνια παλεύω με ένα πράμα! Να μπορώ να διατηρήσω το βάρος μου στα επίπεδα που με ευχαριστούν και με κάνουν να νιώθω άνετε, κατά τη διάρκεια του χειμώνα.

Από το Μάιο μέχρι τον Οκτώβριο είμαι χαρούμενη! Φαίνεται πως ο μεταβολισμός μου δουλεύει με τη σεζόν.

Με το που θα μπει το φθινόπωρο θα μπουν και δύο κιλά τα οποία όσο και να προσπαθήσω δεν πρόκειται να ξεφορτωθώ μέχρι το Μάιο, όπου πάλι θα εξαφανιστούν ως διά μαγείας!

Έψαξα πολύ για να δω τι συμβαίνει.

Θυροειδής, μία χαρά.

Γενικές εξετάσεις, όλα τέλεια.

Μεταβολισμός, μία χαρά.

Άσκηση, εννοείται!

Άρα;

«Άρα φοβάμαι πως παράγεις πολλή κορτιζόλη». Μου είπε με ψυχραιμία ένας ενδοκρινολόγος πριν μερικά χρόνια, δίνοντας λύση στο μυστήριο που με απασχολούσε χρόνια.

Η κορτιζόλη είναι η ορμόνη του άγχους, και όταν παράγεται σε περιττές ποσότητες επιφέρει αλλαγές στο βάρος, στην εμφάνιση του σώματος αλλά καις την ψυχολογία.

Είναι ο νούμερο ένα λόγος υπεράνω πάσης υποψίας, για τον οποίο κάποιος «παχαίνει χωρίς λόγο». Έχει συμπτώματα, αλλά έχει και τρόπους αντιμετώπισης.

Συμπτώματα :

Απότομες αλλαγές στη διάθεση, με τον θυμό, το άγχος και τη θλίψη να επικρατούν.

Προβλήματα στον ύπνο.

Πονοκέφαλοι και ημικρανίες.

Λίγη ή υπερβολική όρεξη για φαγητό και «αδικαιολόγητη» αύξηση του σωματικού βάρους.

Αίσθηση κόπωσης ακόμα και όταν δεν υπάρχει καμία δραστηριότητα.

Μυϊκοί πόνο και κράμπες.

Κατακράτηση υγρών και κοιλιακό λίπος.

Τριχοφυΐα στο πρόσωπο ή ξηροδερμία.

Αρρυθμία και αλλαγές στην  πίεση.

Πως περιορίζουμε το φαινόμενο:

Τροφές προς αποφυγή: Καφεΐνη, αλκοόλ, ζάχαρη, γλυκαντικά, τροφές πλούσιες σε ποτάσιο.

Τροφές προς κατανάλωση:

Τροφές πλούσιες σε φωσφατιδυλοσερίνη όπως σκουμπρί, χέλι, ρέγγα και καλής ποιότητας πρωτείνης τροφές

Τροφές πλούσιες σε φαινυλαλανίνη, όπως αυγά, κοτόπουλο, αγκινάρα, κολοκύθα, μπρόκολο, μαύρο ρύζι.

Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη Β5, όπως δαμάσκηνα, αμύγδαλα, φυτικά γάλατα, σολομός, βρώμη.

Μικρά και τακτικά γεύματα: Στην περίπτωση της υπερβολικής κορτιζόλης στο αίμα, καλό θα ήταν η θρέψη να γίνεται με τακτικά γεύματα, σωστά σε θερμίδες και ποιότητα, καθώς η κορτιζόλη απελευθερώνεται όταν το στομάχι παραμένει άδειο για πολλές ώρες.

Άσκηση: Είναι επιτακτική όχι ωστόσο με υπερβολές καθώς και κατά τη διάρκεια της προπόνησης απελευθερώνεται κορτιζόλη. Καλό θα ήταν η προπόνηση να γίνεται για 4 φορές την εβδομάδα, μέρα παρά μέρα, ώστε το σώμα να ξεκουράζεται και κάθε προπόνηση να μην ξεπερνάει τη μία ώρα και κάτι.

Ύπνος: Είναι πολύ σημαντικό ο ύπνος να κυμαίνεται από 8 έως 10 ώρες και να γίνεται τα «σωστά»διαστήματα, πχ το διάστημα από  23:00  έως 09:00.

Τεχνικές χαλάρωσης: Καλό θα ήταν να πειραματιστείτε και να βρείτε ποια τεχνική και ποιά μέθοδος σας βοηθάει να χαλαρώνετε κατά τη διάρκεια της ημέρας. Κάντε δώρο λίγα λεπτά με τον εαυτό σας.

Προφυλάξεις : Αποφύγετε τα ενεργειακά ποτά, και οτιδήποτε διεγείρει τον οργανισμός, ακόμα και την καφεΐνη.

Νερό: Μην μένετε αφυδατωμένοι. Αυτό δεν σημαίνει να πίνετε νερό με το ζόρι, αλλά καλό θα ήταν να κάνετε συνήθεια ένα ποτήρι νερό με το που θα σηκωθείτε, ( με άδειο στομάχι) και ένα ποτήρι νερό πριν κοιμηθείτε.

Συμπληρώματα: Είναι βοηθητικά ειδικά αν έχετε μυϊκούς πόνους, το μαγνήσιο είναι ιδανικό. Άλλα συμπληρώματα που θα μπορούσατε να δοκιμάσετε είναι για βιταμίνη c, φολικό οξύ, τζίσενγκ, ασβέστιο, βτιαμίνη Β5 και βιταμίνη Α.



Επιστροφή στην Κατηγορία Fitness and Sports