close and return
7 συνήθειες που μπορεί να σε παχαίνουν

7 συνήθειες που μπορεί να σε παχαίνουν

7 συνήθειες που μπορεί να σε παχαίνουν

από την Ελεονώρα Μελέτη — Posted in Sports and Fitness on August 29, 2016

Καλώς ή κακώς το βάρος, είναι κάτι που πλέον με τα πρότυπα που προβάλλονται και επιβάλλονται, απασχολεί τους πάντες, άνδρες γυναίκες, από τις νεαρές κιόλας ηλικίες.

Τάσσομαι κατά της δίαιτας. Της οποιασδήποτε δίαιτας, καθώς θεωρώ δείγμα ψυχικής υγείας το να μπορεί κανείς να έχει σωστή σχέση με το φαγητό.

Και ποια είναι κατά τη γνώμη μου η σωστή σχέση  με το φαγητό; Να μπορείς να τρως και να απολαμβάνεις, χωρίς να στερείσαι αλλά και χωρίς να υπερβάλεις, πάντα με σεβασμό προς το σώμα σου και στις τροφές, με στόχο την υγεία σου και χωρίς να καταβάλλεσαι από εμμονές σε σχέση με την εικόνα σου, ως αποτέλεσμα της σχέσης σου με το φαγητό.

Μου πήρε αρκετό καιρό, πολλή μελέτη, και ενδοσκόπηση για να καταλήξω σε αυτόν τον ορισμό.

Δεν είχα ποτέ μου πρόβλημα με τα κιλά μου, καθώς από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, ήμουν πάντα τα ίδια κιλά με απόκλιση 3 πάνω 3 κάτω.

Θυμάμαι ωστόσο πως  υπήρξαν περίοδοι που ζοριζόμουν. Το μυαλό μου μου έλεγε να φάω, η ζυγαριά μου φώναζε το αντίθετο, και αυτή η σύγκρουση μερικές φορές με έκανε να υποφέρω.

Επίσης υπήρξαν περίοδοι που ενώ πίστευα πως τα κάνω όλα σωστά, το αποτέλεσμα δεν ήταν το επιθυμητό. Μελετώντας τον εαυτό μου και το πως αντιμετωπίζω το φαγητό, κατέληξα πως έκανα κάποια λάθη τα οποία δεν περίμενα ποτέ πως θα μπορούσαν να με κρατήσουν «πίσω» στο να πετύχω το στόχο μου. Αντιμετώπισα αυτά τα λάθη, μόνο όταν συνειδητοποίησα πως ήταν συνήθειες, που σημαίνει προγραμματισμένες συμπεριφορές.

Σας τις παρουσιάζω καθώς πιστεύω πως κάποιες από αυτές, μπορεί να σας χτυπήσουν καμπανάκι.

Ποτό

Δεν αγαπώ το ποτό. Ποτέ δεν ήμουν πότης, παρά μόνο περιστασιακά και λόγω συνθηκών. Πχ : Ένας χωρισμός, μία περίοδος ασύδοτης χαλαρότητας, κυρίως τα καλοκαίρια ... Και πάλι δεν έπινα ποτάμια. Μπορούσα όμως να πιω δύο με τρία ποτά, δύο φορές την εβδομάδα. Πίστευα πως ήταν λίγο, ή τουλάχιστον πως δεν ήταν αρκετό για να με βλάψει.

Μέχρι που κατανόησα, πόσο κατασταλτικός παράγοντας είναι το αλκοόλ όταν κάποιος θέλει να είναι fit.

Άδικες κενές θερμίδες, λίπος, ζάχαρη και επιβράδυνση του μεταβολισμού. Αυτό είναι το ποτό. Όταν το έβαλα καλά στο μυαλό μου, το έβγαλα για τα καλά από τις συνήθειες μου. Δεν είναι ότι δεν θα πιω. Θα πιω. Ένα ποτό μία στο τόσο. Τώρα πχ που σας γράφω αυτό το άρθρο, πίνω ένα κοκτέιλ που λέγεται Tiramisu on the rocks.  Πριν όμως έκανα 4 ώρες σερφ, και έχω να πιω από τον Ιούλιο. Δεν το στερώ στον εαυτό μου, απλά του το δίνω μόνο όταν πραγματικά το θέλω. Αν το θες συνέχεια, ανοίγουμε άλλο κεφάλαιο.

Υπερβολή στα υγιεινά φαγητά

Τα υγιεινά φαγητά είναι τροφές και οι τροφές παχαίνουν. Η διαφορά τους από τις άλλες τροφές είναι ακριβώς το ότι είναι υγιεινές.  Όλα αυτά όμως, σεβόμενοι τα όρια. Όταν άρχισα να ανακαλύπτω σημαντικά τρόφιμα, όπως οι ξηροί καρποί, το ταχίνι, το φυστικοβούτυρο, η βρώμη κά, υπήρξαν περίοδοι που δεν έλεγχα τις ποσότητες. Λάθος. Ακόμα και αν μία τροφή είναι καλή και απαραίτητη για τον οργανισμό, δεν σημαίνει πως δεν παχαίνει. Μπορεί να γίνεται εύκολα η επεξεργασία τους από τον οργανισμό, να τον τρέφουν σωστά, αλλά οι θερμίδες υπάρχουν και συχνά στις υγιεινές τροφές είναι και περισσότερες απ΄ ότι θα περίμενε κανείς. Θέλει λοιπόν μέτρο. Το σωστό μέτρο.

Λίγα γεύματα

Είναι πλέον της μόδας και το ακούς συχνά. «Τρώω πολλά γεύματα την ημέρα». Και αυτό είναι το σωστό. Είναι στη φύση του ανθρώπου από τη μέρα που γεννιέται. Κάθε 3 με 4 ώρες φαγητό.

Αυτό όσο περνάνε τα χρόνια το ξεχνάμε. Συχνά μάλιστα, συμβαίνει σε πολλούς, να τρώνε μία φορά την ημέρα. Αυτό έχει τις εξής επιπτώσεις.

Καις λιγότερες θερμίδες και αποθηκεύεις λίπος ώστε ο οργανισμός να έχει καύσιμα, και πέφτεις με τα μούτρα στο φαγητό όταν κάτσεις στο τραπέζι, συνήθως βράδυ, που είναι και η  πιο ακατάλληλη  ώρα για να φάει κανείς. Πέρα από το πόσες θερμίδες καταναλώνουμε, πρέπει να ξέρουμε και πότε το κάνουμε αυτό.

Το σωστό λοιπόν είναι , τα πιο πλούσια γεύματα της ημέρας να τα κάνουμε όταν είμαστε και πιο δραστήριοι , και όσο περνάει η μέρα, να μικραίνουμε τα γεύματα, όπως περιορίζουμε και τη δράση μας. Καλό είναι επίσης ο μεταβολισμός να βρίσκεται σε συνεχή διέγερση , και αυτό μπορούμε να το πετύχουμε αν τρώμε κάθε 3 -4 ώρες. Προσοχή στα γεύματα. Επειδή είναι πολλά πρέπει να είναι και σωστά. ( θα ακολουθήσει άρθρο)

Τεφτέρι σε θερμίδες και λιπαρά

Σταμάτα να μετράς. Δεν έχει κανέναν νόημα. Δεν έχει σημασία μόνο το πόσες θερμίδες παίρνεις, αλλά και τι ποιότητα είναι αυτές οι θερμίδες. Επίσης στο λέω για να το ξέρεις, οι θερμίδες που αναγράφονται στις συσκευασίες των φαγητών, είναι πολύ ενδεικτικές και δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.

Όσο για τα λιπαρά. Τα λιπαρά είναι μία από τις τρις πιο απαραίτητες ομάδες τροφών για τον άνθρωπο. Και όπως έχουμε ξαναπεί, χωρίζονται σε καλά και κακά λιπαρά. Είναι μάταιο να αποφεύγει κανείς τα λιπαρά, καθώς αυτά υπάρχουν σε όλες τις τροφές. Εκείνο που δεν είναι καθόλου μάταιο είναι να αποφεύγει τα κακά λιπαρά, κοινώς  ζάχαρη, τηγανητά, συσκευασμένα τρόφιμα, κρέατα ( όλοι πλέον ξέρουμε ποια είναι αυτά) .

Καλό είναι επίσης, σε κάθε μας γεύμα, να έχουμε και μία ποσότητα καλού λίπους, όπως αυτό που βρίσκουμε σε ξηρούς καρπούς, ψάρια, και άλλες θρεπτικές φυτικές τροφές, όπως το αβοκάντο.

Συναισθηματική υπερφαγία

Για το τέλος άφησα το καλύτερο. Όλοι μας έχουμε μάθει να συνδέουμε το φαγητό με τα συναισθήματα. Στη χαρά, λέμε δεν πειράζει από αύριο δίαιτα και τρώμε. Η θλίψη αποτελεί άλλοθι για να πέσουμε με τα μούτρα στο φαί. Οπότε καταλήγουμε πάντα να έχουμε κάποιον λόγο για να υπερβούμε τα όρια. Και το ειρωνικό είναι πως η διάθεση μας όχι μόνο δεν αλλάζει, αλλά επιβαρύνεται και με τις τύψεις που μας ζώνουν μετά από κάθε εκτροπή. Και να ξέρεις, πως η εκτροπή αυτού του είδους, έχει πάντα trush  χαρακτήρα.

Είναι πολύ σημαντικό να ξέρεις πότε να φας. Και είναι πολύ σημαντικό επίσης να ξέρεις γιατί τρως. Τρως βιολογικά , ή τρως συναισθηματικά;

Θα εκπλαγείς αν κάθε φορά που πας να φας, κάνεις αυτήν την ερώτηση στον εαυτό σου και θα συνειδητοποιήσεις, πως πολλές φορές, αντιμετωπίζεις το σώμα σου όπως έναν κοινό σκουπιδοντενεκέ.

close and return

Επιστροφή στην Κατηγορία Sports and Fitness