close and return
Sports and Fitness by Eleonora Meleti

Η ζέστη δεν είναι δικαιολογία: Υπάρχει τρόπος να γυμναστείτε και με 40 βαθμούς!

Η ζέστη δεν είναι δικαιολογία: Υπάρχει τρόπος να γυμναστείτε και με 40 βαθμούς!

από την Ελεονώρα Μελέτη — Posted in Sports and Fitness on June 30, 2016

Πολλοί χρησιμοποιούν το καλοκαίρι ως δικαιολογία για να σταματήσουν τη γυμναστική, λόγω ζέστης και υγρασίας Αν δεν ανήκετε σε αυτή την κατηγορία και θέλετε να συνεχίσετε να γυμνάζεστε  στους κανονικούς σας ρυθμούς, υπάρχουν τρόποι για να κάνετε "τη δουλειά" σας πιο ευχάριστη, ακόμα και όταν το θερμόμετρο χτυπήσει κόκκινο.

Επιλέξτε τη σωστή ώρα

Αποφύγετε να γυμναστείτε τις ώρες της ημέρας όπου καταγράφονται οι υψηλότερες θερμοκρασίες. Αυτές είναι από τις 10 το πρωί μέχρι τις 3 το μεσημέρι. Ιδανικά θα ήταν να κάνετε το πρόγραμμα σας, νωρίς νωρίς με τη δροσούλα , αν πάλι δεν έχετε αυτή την πολυτέλεια, τότε επιλέξτε το σούρουπο ή ακόμα και πιο βραδινές ώρες, που τα πράγματα θα είναι σαφώς καλύτερα.

Αποφύγετε να γυμνάζεστε σε εξωτερικούς χώρους

Αν η άσκηση σας, δεν σας επιβάλει να την κάνετε στο ύπαιθρο, ( πχ ποδήλατο, τρέξιμο, κολύμπι κλπ) τότε επιλέξτε να γυμναστείτε σε κλειστούς χώρους όπου θα υπάρχει και κλιματισμός . Προσέξτε μόνο σε τι θερμοκρασία θα είναι αυτός και πως θα σας «χτυπάει» ο αέρας, γιατί δεν είναι και ότι καλύτερο να ιδρώνεις με το air condition «πάνω» σου.  Αν πάλι δεν μπορείτε να αποφύγετε το «έξω», φροντίστε να φορέσετε απαραίτητα το αντηλιακό σας, να κρατάτε τον οργανισμό σας ενυδατωμένο, και να αποφεύγετε την προπόνηση σε ώρες αιχμής για τον ήλιο και τη ζέστη.

Τσεκάρετε τους παλμούς σας  

Τώρα το καλοκαιράκι είναι μία καλή ευκαιρία να έρθετε πιο κοντά με έναν παλμογράφο. Η παρακολούθηση των σφυγμών της καρδιάς μας, θα έπρεπε να γίνεται σε κάθε προπόνηση, αν όμως δεν το έχετε συνηθίσει, βάλτε το στο πρόγραμμα τώρα με τις ζέστες. Αγοράστε έναν παλμογράφο και κρατάτε την καρδιά σας μέχρι τους 140 παλμούς. Αν δεν είστε επαγγελματίας, δεν χρειάζεται να ζορίζετε την καρδούλα σας χωρίς λόγο. Ειδικά αν η προπόνηση σας, ανεβάζει σφυγμούς αλλά δεν σας ιδρώνει , όπως πχ η κολύμβηση , ( ο ιδρώτας δρα κατασταλτικά στο να ξεπεράσουμε τα όρια  αντοχής μας ) τότε καλό είναι να τσεκάρετε την καρδιά σας μέσω παλμογράφου.

Κρύο ντουζ πριν την άσκηση

Μελέτες έχουν δείξει πως ένα κρύο ντουζ πριν την άσκηση, βελτιώνει τις επιδόσεις αλλά ενισχύει και την αντοχή. Αυτό το πόρισμα αφορά σε όλες τις προπονήσεις ανεξαρτήτως καιρού. Πόσο μάλλον για τους ζεστούς μήνες...Και αν για κάποιο λόγο θέλετε να αποφύγετε το ντουζάκι πριν την γυμναστική σας ( ειλικρινά δεν βρίσκω κανέναν λόγο) τότε φροντίστε να δροσίζετε περιοχές όπως σβέρκος , μασχάλες και λαιμός , με ένα παγωμένο μπουκάλι νερό, η παγοκύστες.

Επιστροφή στα Sports and Fitness

close and return