close and return
Γάλατα για χορτοφάγους

Γάλατα για χορτοφάγους 

Γάλατα για χορτοφάγους 

από την Ελεονώρα Μελέτη — Posted in Food and Ecology on May 26, 2016

Το γάλα έχει καθίσει τελευταία στο σκαμνί. Κατηγορείται για αντιβιοτικά, για τοξίνες, για δυσανεξίες, φήμες το θέλουν από εκεί που εθεωρείτο ό,τι πιο ωφέλιμο για την υγεία και ό,τι πιο απαραίτητο, να είναι τελικά ένα μεγάλο φιάσκο που μπορεί να προκαλέσει από οστεοπόρωση μέχρι και πρόωρο θάνατο στις γυναίκες. 

Επειδή δεν έπινα ποτέ γάλα, δεν στάθηκα ούτε για λίγο  πάνω από όλες αυτές τις νέες έρευνες που  το ενοχοποιούν για χίλια δυο πράγματα το γάλα... 

Από τότε που σταμάτησα να θηλάζω τη μητέρα μου, απλά δεν το ξαναζήτησα. Το ίδιο και αρκετός άλλος κόσμος, ενώ πολλοί είναι και εκείνοι που δεν το επιλέγουν στη διατροφή τους για λόγους ηθικούς, επειδή αποτελεί ζωικό παράγωγο. 

Για όλους εμάς, αλλά και για εκείνους που το αγαπούν αλλά προβληματίζονται που πλέον το προφίλ του γάλακτος δεν είναι αυτό της καλής παλιάς εποχής, υπάρχουν λύσεις, υπάρχουν εναλλακτικές. Τα φυτικά γάλατα.  

Σας τα συστήνω με ένα σύντομο βιογραφικό 

Γάλα αμυγδάλου

Νόοοστιμοοοοο... Έχει κρεμώδη υφή και λίγο «βρόμικο» λευκό χρώμα. Η γεύση του είναι σαν αυτή που σου αφήνει ένα καλά μασημένο αμύγδαλο λίγο πριν το καταπιείς. Χρησιμοποιείται για να φάτε τα δημητριακά σας, μπορείτε να το πιείτε σκέτο, ή να το βάλετε ακόμα και σε επιδόρπια. Σε αντίθεση με τον ξηρό καρπό , δεν παρέχει φυτικές ίνες, δεν παρέχει όμως ούτε αλάτι, ούτε πολλά λιπαρά , ούτε λακτόζη, ενώ είναι πλούσιο σε απαραίτητα μέταλλα όπως το μαγνήσιο και ο σίδηρος.  Παρόμοιο του , αν και κατά την άποψη μου και πολύ πιο νόστιμο είναι το γάλα φουντουκιού. Με λίγο πιο σκούρο καφέ χρώμα, αλλά σε πολύ ανοιχτή απόχρωση, σαν ελαφρύς καφές λάτε, αλλά με πολύ νόστιμη γεύση, είναι ότι πιο νόστιμο μπορείς να βάλεις στο πρωινό σου ή στο γλυκό σου. 

Γάλα καρύδας

Υπέροχο , γιατί έχει τη γεύση της καρύδας με κρεμώδη υφή. Αν και «γάλα» δεν ενδείκνυται να καταναλώνεται μόνο του ως πόσιμο, είναι όμως ιδανικό για γλυκά, ροφήματα, και μαγειρική. Και αυτό πλούσιο σε μέταλλα, αλλά και με κορεσμένα λιπαρά κάτι που θα πρέπει να προσέξουν όσοι έχουν θέμα με την καρδούλα ή την χοληστερίνη τους. 

Γάλα ρυζιού

Πολύ εύκολο να το παράγει κανείς και στο ίδιο του το σπίτι. Αν και δεν έχει πολύ πρωτεΐνη, αντιθέτως έχει αρκετό υδατάνθρακα, οπότε εξετάστε αν θέλετε να είναι αυτό το γάλα η επιλογή σας, ή αν θα καταλήξετε σε κάποια άλλη επιλογή. 

Κατάλληλο για μαγειρική , γλυκά, ροφήματα, δυνατό σε βιταμίνες, χωρίς χοληστερίνη, χωρίς λακτόζη και η καλύτερη αντικατάσταση για εκείνους που έχουν αλλεργία και στη σόγια. 

Γάλα βρώμης 

Το πιο κοντινό στη σύνθεση και στη χρήση με το αγελαδινό γάλα. Το μόνο που μπορεί να πάρει τεχνητά διάφορες γεύσεις και το βρίσκεται εύκολα σε όλα τα καταστήματα όχι απαραίτητα με βιολογικά προϊόντα. 

Το γάλα βρώμης είναι η καταλληλότερη λύση για όσους έχουν δυσανεξία στο κανονικό γάλα, ή όσοι  έχουν αλλεργία σε αυτό. 

Είναι σούπερ πηγή βιταμινών και πρωτεΐνης αλλά έχει μπόλικη δόση και από υδατάνθρακες , άρα αν έχετε πρόβλημα με το σάκχαρο ή μετράτε τις ημερήσιες θερμίδες σας, θέλει λίγη προσοχή. 

Επιστροφή στην Οικολογία και Διατροφή

close and return