close and return
Ζάχαρη: Ο πραγματικός εχθρός του οργανισμού

Ζάχαρη: Ο πραγματικός εχθρός του οργανισμού


Ζάχαρη: Ο πραγματικός εχθρός του οργανισμού

από την Ελεονώρα Μελέτη — Posted in Food and Ecology on August 24, 2016

Βγαίνουν κατά καιρούς δίαιτες που υπόσχονται υγεία και απώλεια κιλών, μειώνοντας ή κόβοντας τους υδατάνθρακες. Τραγικό λάθος καθώς ο υδατάνθρακας είναι το καύσιμο του οργανισμού.

Βγαίνουν κατά καιρούς δίαιτες που  υπόσχονται υγεία και απώλεια κιλών, μειώνοντας ή κόβοντας τις πρωτεΐνες. Επίσης τραγικό λάθος γιατί οι πρωτεΐνες θρέφουν μέσα σε όλα και τη μυϊκή μάζα.

Βγαίνουν κατά καιρούς δίαιτες που υπόσχονται υγεία και απώλεια κιλών μειώνοντας ή κόβοντας τα λίπη. Πως να χάσεις κιλά όταν στερείς από τον οργανισμό σου την Τρίτη πιο σημαντική ομάδα στοιχείων;

Σπάνια όμως διαβάζω άρθρα που να μιλούν για τη ζάχαρη. Τη γλυκιά αυτή ουσία που μόνο γλυκά δεν λειτουργεί για την υγεία μας.

Πρόσφατα παρακολουθούσα ένα ντοκιμαντέρ σε ξένο κανάλι για τη ζάχαρη και τη χαρακτήρισαν το πιο επικίνδυνο νόμιμο ναρκωτικό , που πάνω του στήνεται μία ολόκληρη βιομηχανία που σκοτώνει ανενόχλητη εκατομμύρια κόσμου. Ταυτόχρονα παρουσίαζε τα «κακά» της ζάχαρης και σε άφηνε με το ερώτημα : «Εσύ θα συνεχίσεις για πολύ καιρό ακόμα να την καταναλώνεις;»

Η ζάχαρη έχει καταταγεί ψηλά στη λίστα με τις τροφές που ευνοούν τον καρκίνο. Κατηγορείται πως προκαλεί πρόωρη γήρανση των κυττάρων, ενισχύει την αποθήκευση λίπους λόγω της αύξησης στην ορμόνη της ινσουλίνης, δεν προσφέρει κανένα θρεπτικό συστατικό στον οργανισμό παρά μόνο κενές θερμίδες, προκαλεί ζάχαρο, ή υπερινσουλιναιμία, χαλάει τα δόντια, ευθύνεται για την κόπωση και τους τραυματισμούς των μυών και άλλα πολλά.

Η ζάχαρη επίσης έχε και πολλούς «συμμάχους». Ενώ εκεί έξω στην αγορά κυκλοφορούν πολλά προϊόντα που υπόσχονται γλυκιά γεύση χωρίς ζάχαρη, αν κοιτάξει κανείς την ταμπέλα όπου αναγράφονται τα συστατικά του προϊόντος θα καταλάβει πως όχι μόνο περιέχει ζάχαρη , αλλά την περιέχει και καμουφλαρισμένα , σε μία προσπάθεια να πουληθεί το προϊόν ως ασφαλές.

Οι κρυφές ονομασίες της ζάχαρης είναι δεκάδες και εδώ σας παρουσιάζω μόνο μερικές για να μπορείτε να ελέγχετε μόνοι σας ό,τι αγοράζετε.

Σακχαρόζη, λακτόζη, φρουκτόζη, τροποποιημένα άμυλα, γαλακτόζη, γλυκόζη, δεξτρόζη, μελάσα, μαλτδοδεξτρίνη, εκχύλισμα βύνης, σιρόπι ή χυμός ζαχαροκάλαμου, σιρόπι καστανής ζάχαρης, ινβερτοσάκχαρο, ισογλυκόζη, είναι κάποιες από τις ονομασίες που χρησιμοποιούνται για να περιγραφεί η ζάχαρη χωρίς να γραφτεί το όνομα της!

Η αποτοξίνωση από τη ζάχαρη θεωρείται από τους ειδικούς της διατροφής πιο δύσκολη και από την αποτοξίνωση του αλκοόλ καθώς ο άνθρωπος από τη φύση του δείχνει μία προτίμηση, αν όχι ανάγκη, για γλυκιές τροφές. Η φύση από τη μεριά της έχει φροντίζει να μας παρέχει χιλιάδες εναλλακτικές ώστε να καλύπτουμε αυτή την ανάγκη, χωρίς την κατανάλωση ζάχαρη, κάτι που κάνει την ροπή και την τάση μας για γλυκά περισσότερο ψυχογενή και όχι βιολογική.

Μπαχαρικά όπως η κανέλα, είναι ιδανικά για να αντιμετωπιστούν οι λιγούρες για γλυκό, ενώ σε συνδυασμό με μέλι και ταχίνι μπορεί να λειτουργήσει ακόμα και καλύτερα.

Υπάρχουν εξάλλου και τροφές που έχουν από τη φύση τους γλυκάδα και ζάχαρη, τουλάχιστον όχι ακατέργαστη, και μπορούν έξυπνα και όχι βλαβερά να μας βγάλουν από τη δύσκολη θέση κάθε φορά που ο οργανισμός μας αναζητά γλυκό.

Δαμάσκηνα με ταχίνι και μέλι, ιδανικό γλυκό τόσο σε γεύση όσο και επίδραση.

Μήλο με μέλι ξηρούς καρπούς και κανέλα. Αν βάλεις δε το μήλο στο φούρνο, είναι σαν να τρως γλυκό.

Πεπόνι, βατόμουρα, σύκα , επίσης με ξηρούς καρπούς μπορούν εύκολα να μας ξεγελάσουν.

Οι εναλλακτικές είναι πολλές. Το πιο δύσκολο κομμάτι στην απομάκρυνση της ζάχαρης από το διατροφολόγιο μας είναι το μυαλό μας, και η θελκτική λειτουργία που έχουν τα γλυκά στον εγκέφαλο μας.

Από την άλλη, αν αντιληφθούμε πως η ζάχαρη αποτελεί έναν μόνιμο εχθρό για την υγεία μας, οι επιπτώσεις της οποίας ωστόσο δεν φαίνονται με την κατανάλωση της, αλλά μακροπρόθεσμα, τότε ίσως , μπορέσουμε σιγά σιγά να ξεκινήσουμε να διαμορφώνουμε έναν άλλο τρόπο ζωής, εξίσου γλυκό και περισσότερο υγιεινό.

close and return

Επιστροφή στην Κατηγορία Διατροφή και Οικολογία