close and return
Φύτρες: Η νέα συνήθεια στη διατροφή σου

Φύτρες: Η νέα συνήθεια στη διατροφή σου

Φύτρες: Η νέα συνήθεια στη διατροφή σου

από την Ελεονώρα Μελέτη — Posted in Food and Ecology on September 16, 2016

Αν είσαι από εκείνους που μέσα από κάθε μπουκιά σου θέλεις να παίρνεις το καλύτερο δυνατό από την τροφή , παράλληλα με τη γεύση, τότε σίγουρα θα πρέπει να δοκιμάσεις τις φύτρες.

Αποτελεί βασικό πρωταγωνιστή στην ασιατική κουζίνα, είναι όμως λίγο παραμελημένες από το μεσογειακό τραπέζι, και αυτό όχι γιατί δεν έχουμε πρόσβαση σε φύτρες, αλλά γιατί δεν έχουμε εκπαιδευτεί να τις τρώμε.

Τι καλό προσφέρουν οι φύτρες;

Οι φύτρες περιέχουν ιαματικά ένζυμα κάτι που τις μετατρέπει σε πραγματικό φυτικό φάρμακο, πανάκεια για πολλές σωματικές αλλά και ψυχικές διαταραχές, όπως η χρόνια κόπωση, η κατάθλιψη, οι πεπτικές διαταραχές ή ακόμα και ο καρκίνος.  Την ίδια ώρα αποτελούν εξαίρετη διατροφική πηγή και αυτό γιατί οι μεταβολές που πραγματώνονται κατά τη βλάστηση βγάζουν το απόλυτο των ιδιοτήτων του σπόρου , των όσπριων και των δημητριακών.

Αυξάνονται οι βιταμίνες όλων των οικογενειών. ( Α, Ε, C ). Η αύξηση μπορεί να φτάσει μέχρι και το 20%. Εκεί όμως που οι μεταβολές είναι θεαματικές είναι στις βιταμίνες του συμπλέγματος  Β. Η βιταμίνη Β1 μπορεί να αυξηθεί κατά ...285%, η Β2 έως 515% και η νιασίνη 256%.

Οι φύτρες αποτελούν φανταστική πηγή πρωτεΐνης γι΄ αυτό και ενδείκνυνται για όσους δεν έχουν το κρέας στη διατροφή τους. Τόσο η ποιότητα όσο και η ποσότητα της πρωτεΐνης σε αυτές κάνουν αξιοζήλευτη τη θρεπτική αξία τους.

Όσο για τα λιπαρά οξέα, υπάρχουν και αυτά, και μάλιστα σε ποσότητες τόσες που μπορούν να καλύψουν τις ημερήσιες ανάγκες μας.

Ποιες φύτρες είναι οι καλύτερες;

Όλοι οι σπόροι μπορούν να δώσουν φύτρες γι΄ αυτό και οι  επιλογές  που έχετε είναι  πολλές. Φύτρες από φακή, μπρόκολο, αλφαλφα, φαγόπυρο, μουστάρδα, είναι μερικές μόνο ιδέες!

Τις φύτρες  μπορείτε να τις  καλλιεργήσετε μόνοι σας, αρκεί να θέλετε να μπείτε στον κόπο να μάθετε τη διαδικασία, είτε να τις προμηθευτείτε από μαγαζιά με βιολογικά προϊόντα. Προσοχή όμως,  όπως και να έχει πρέπει να τρώγονται φρέσκες. Γι αυτό η κατανάλωση τους να γίνεται μέσα σε δύο μέρες.

Ταιριάζουν σε πολλές συνταγές, και ανάλογα με τον σπόρο από όπου προέρχονται μπορούν να δώσουν και μία πιο πικάντικη γεύση στα πιάτα. Αν ωστόσο προτιμάτε,  μπορείτε να τις φάτε  άνετα και ωμές, σε σάντουιτς ή σαλάτες.

close and return

Επιστροφή στην Κατηγορία Διατροφή και Οικολογία