close and return
Γίνε Vegan

Οι καλύτερες πηγές φυτικής πρωτεΐνης

Οι καλύτερες πηγές φυτικής πρωτεΐνης

από την Ελεονώρα Μελέτη — Posted in Food and Ecology on July 13, 2016

Ένα από τα πιο βασικά ερωτήματα ανθρώπων που εξετάζουν το ενδεχόμενο να κόψουν το κρέας, είναι το από που θα πάρουν την πρωτεΐνη τους. Λανθασμένα επικρατεί η αίσθηση πως την πρωτεΐνη την παίρνουμε μόνο από τα ζώα, κάτι που σαφώς και δεν ισχύει. Απόδειξη, η παρακάτω λίστα που αναφέρει αναλυτικά εναλλακτικές πηγές πρωτεΐνης.

Καστανό ρύζι

Εξαιρετική τροφή και πολύ νόστιμο. Κάθε της κούπα ( μαγειρεμένη) περιέχει πέντε γραμμάρια πρωτεΐνης. Είναι μαζί με την κινόα μία από τις πιο βασικές τροφές καθώς εκτός από πρωτεΐνη, περιέχει και αμινοξέα που επίσης βρίσκουμε στο κρέας.

Όσπρια : φακές, ρεβίθια, φασόλια ξερά, φασόλια μαυρομάτικα

Όποιο και αν είναι το γούστο σας, τα όσπρια όχι μόνο παρέχουν μία τεράστια γκάμα ώστε να μην πλήττετε, είναι και πολύ ωφέλιμα στον οργανισμό καθώς αποτελούν από την  πλέον αποδοτική πηγή πρωτεΐνης. Κατά μέσο όρο, όλα όσα αναφέραμε περιέχουν από 15 έως 19  γραμμάρια πρωτεΐνης σε κάθε μαγειρεμένη κούπα, ποσότητα εξαιρετικά σημαντική. Καλό είναι ωστόσο τα όσπρια να τα συνδυάζετε πάντα είτε με ρύζι, είτε με λεύκωμα ( τυρί) , είτε με δημητριακά, προκειμένου να γίνει ακόμα πιο αποτελεσματική η απορρόφηση των θρεπτικών τους συστατικών.

Κινόα

Έχει γίνει πολύ γνωστή τελευταία, σχεδόν της μόδας. Είναι όμως από τις μόδες εκείνες που ευτυχώς κάνουν καλό,  καθώς  ένα φλιτζάνι κινόα μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 24 γραμμάρια πρωτεΐνης, μετατρέποντας τη «βασίλισσα των δημητριακών» σε μία σπουδαία πηγή αντικατάστασης της ζωικής πρωτεΐνης.

Σπαράγγια

Επίσης πολύ καλή ιδέα, καθώς ένα «ματσάκι» σπαράγγια περιέχει περί τα 4- 5 γραμμάρια πρωτεΐνης. Είναι πολύ νόστιμα ως γεύμα αλλά και ως συνοδευτικό, με μόνο μειονέκτημα το ότι μετά την κατανάλωση τους , μυρίζουν τα ούρα.

Αμύγδαλα

Στα 30 γρ αμύγδαλα δεν είναι άσχημα 6 γραμμάρια πρωτεΐνης. Παράλληλα όλα τα ξηροκάρπια αποτελούν καλή λύση για ένα εύκολο και γρήγορο σνακ, απλά μην το παρακάνετε γιατί έχουν θερμίδες. Καλό είναι να συνδυάζετε τους ξηρούς καρπούς με ένα φρούτο.

Βρώμη

Βοηθάει στη σταθεροποίηση των επιπέδων της γλυκόζης στο αίμα, είναι θρεπτική, μπορεί να αποτελέσει βάση για πολλές συνταγές, αντικαθιστά σε πολλές περιπτώσεις το αλεύρι, και είναι και καλή πηγή πρωτεΐνης. Μία κούπα, έχει 7 γραμμάρια! Μπορείς να την απολαύσεις όλες τις ώρες της ημέρας, με ατελείωτους συνδυασμούς και τρόπους.

Μπρόκολο – Κουνουπίδι

Δύο σταυρανθή λαχανικά, τα οποία άλλοι τα μισούν και άλλοι τα λατρεύουν. Το διατροφικό τους προφίλ ωστόσο είναι εξαίρετο με τρομερές αντιοξειδωτικές και αντικαρκινικές ιδιότητες , απαραίτητα για την υγεία του δέρματος, των νυχιών και των μαλλιών, και με την πρωτεΐνη να αγγίζει τα 7 γραμμάρια σε κάθε μερίδα.

close and return