close and return
nonoram

Χυμοί φρούτων και λαχανικών: Μπορούν όντως να με βοηθήσουν να αδυνατίσω;

Χυμοί φρούτων και λαχανικών: Μπορούν όντως να με βοηθήσουν να αδυνατίσω;

από την Ελεονώρα Μελέτη — Posted in Ecology and Food on January 13, 2017

Πολλοί είναι οι μύθοι τόσο των φρούτων όσο και των λαχανικών που τους συνοδεύουν χρόνια τώρα. Άλλοτε τους κάνουν το must της διατροφής,  άλλοτε τους ενοχοποιούν για κρυμμένη ζάχαρη. Η αλήθεια είναι κάπου στη μέση.

Τα καλά  και τα “μείον” των χυμών

Όταν δεν τρως πολλά φρούτα και λαχανικά, οι χυμοί είναι ένας έξυπνος τρόπος για να τα εισάγεις στη διατροφή σου.

Ειδικά όταν έχουμε να κάνουμε με τα λαχανικά, οι χυμοί έχουν πολλά οφέλη,  μας δίνουν όλα τα απαραίτητα συστατικά, και τις ίδιες θερμίδες που θα παίρναμε αν τρώγαμε τα λαχανικά, αντί να τα πιούμε. Και αν πάλι οι χυμοί λαχανικών δεν σας φαίνονται γευστικοί, αυτό αλλάζει βάζοντας μέσα λίγο μήλο ή λίγο ακτινίδιο για γεύση.

Οι χυμοί φρούτων, χρειάζονται λίγο περισσότερο προσοχή. Ναι μεν είναι απολαυστικοί και υγιεινοί, μπορούν όμως εύκολα να αυξήσουν τις θερμίδες τους όταν στο χυμό μας βάζουμε παραπάνω από ένα φρούτο.  Αποφεύγετε λοιπόν τους ανάμεικτους χυμούς  που θα έχουν μέσα σίγουρα και μπανάνα, μαζί με όλα τα άλλα φρούτα. Στην τελική είναι πιο απολαυστικό να φάτε μία φρουτοσαλάτα, ( αν και έχουμε πει και στο παρελθόν γιατί πρέπει να τις αποφεύγουμε) από το να πιείτε τα φρούτα σας.

Το μείον με τους χυμούς είναι πως δεν μας επιτρέπουν να καταναλώσουμε τις ίνες τόσο των φρούτων όσο και των λαχανικών, που είναι ιδιαίτερα χρήσιμες.

Όταν κάνουμε τους χυμούς μας με αποχυμωτή, η σάρκα των φρούτων και των λαχανικών μένει πίσω, καθώς αποσπάμε μόνο το χυμό τους. Αν θέλουμε και τις ίνες, τότε καλό θα ήταν να αλέθουμε στο μπλέντερ τα φρούτα και τα λαχανικά, ώστε να τις κρατήσουμε, έστω και αλεσμένες.

Για να αραιώσουμε τους χυμούς, σε αυτή την περίπτωση  μας μπορούμε να προσθέσουμε λίγο νερό.

Μπορώ να κάνω πρόγραμμα αποτοξίνωσης ή δίαιτα μόνο με χυμούς;

Έχει  γίνει κατά καιρούς πολύ της μόδας, να ακολουθεί κανείς δίαιτες και μέρες αποτοξίνωσης μόνο με χυμούς.

Και έχει αποδειχθεί πως τέτοιες ακρότητες δεν έχουν αποφέρει ποτέ αποτέλεσμα.

Οι χυμοί δεν μας παρέχουν πρωτεΐνη,  και αυτό συνεπάγεται μείωση του μυϊκού μας ιστού, κάτι που δεν θέλουμε. Γι΄ αυτό και καλό θα ήταν να προσθέτουμε σε αυτούς κάποια μορφή πρωτεΐνης όπως το αμυγδαλόγαλα,  το ελληνικό γιαούρτι, ή ακόμα και τα συμπληρώματα σκόνης.

Η χρήση των χυμών ως μέσο απώλειας βάρους, εκτός του ότι έχει αμφισβητηθεί από τους ειδικούς για την αποτελεσματικότητα της ουκ ολίγες φορές, δεν μας επιτρέπει να νιώσουμε κορεσμό, με αποτέλεσμα να αισθανόμαστε άμεσα πείνα, αλλά και την ανάγκη για κατανάλωση πολύ μεγαλύτερων ποσοτήτων φαγητού, ακριβώς λόγω της στέρησης.

Την ίδια ώρα, ενώ υπάρχουν έρευνες που στηρίζουν την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών, ως μέσο για μία καλή υγεία, δεν υπάρχει καμία έρευνα που να λέει πως προγράμματα δίαιτας ή προγράμματα αποτοξίνωσης ΜΟΝΟ με χυμούς, έχει να μας προσφέρει κάτι ουσιαστικό.

close and return

Επιστροφή στην Κατηγορία Οικολογία και Διατροφή