close and return
Κόβεται το κρέας; Τρόποι και συμβουλές για μία νέα στάση ζωής

Κόβεται το κρέας; Τρόποι και συμβουλές για μία νέα στάση ζωής

Κόβεται το κρέας; Τρόποι και συμβουλές για μία νέα στάση ζωής

από την Ελεονώρα Μελέτη — Posted in Food and Ecology on August 26, 2016

Είναι αλήθεια πως δεν περίμενα να βρει μέσα σε αυτό το προσωπικό blog τόσο χώρο αλλά και τόσο ενδιαφέρον, η χορτοφαγία. Μάλιστα αυτό που περίμενα ήταν ακριβώς το αντίθετο.

Από την άλλη, δεν προσπάθησα ποτέ να πείσω κανέναν για την επιλογή μου να μην συμπεριλαμβάνω το κρέας στη διατροφή μου, αλλά ούτε και φέρθηκα ακτιβιστικά στην μέχρι πρότινος ζωή μου, ως κρεατοφάγος. Και οι περισσότεροι από όσους έχετε τιμήσει  την ιστοσελίδα μου, θα έχετε καταλάβει πως δεν προπαγανδίζω ούτε και επιβάλλω απόψεις. Σίγουρα όμως απαντώ σε ερωτήσεις, και μία από αυτές, έχει να κάνει με το πως κάποιος θα μπορέσει να κόψει το κρέας.

Χρειάζεται τρόπο; Χρειάζεται κόπο; Χρειάζεται στρατηγική; Πρέπει να γίνει αμέσως; Μπορεί να γίνει μαχαίρι;

Να ξεκινήσουμε από τα βασικά!

Το πρώτο πράγμα που χρειάζεται είναι μία απόφαση.

Η απόφαση να κόψει κάποιος το κρέας, μπορεί να έχει τη βάση του σε διαφορετικούς λόγους για τον καθένα.

Άλλος θέλει να το αποβάλει για λόγους υγείας, επειδή έχει χοληστερίνη, τριγλυκερίδια και άλλα λοιπά που συνδέονται με την κατανάλωση κρέατος.

Άλλος μπορεί να επιθυμεί να κόψει το κρέας, για ηθικούς λόγους, που είναι και η μεγαλύτερη τάση των τελευταίων χρόνων.

Όπως και να έχει, το παν είναι η απόφαση. Να είναι συνειδητή και να έχει βάση. Κανείς δεν θα μπορέσει να ολοκληρώσει τον οποιοδήποτε στόχο, αν κάνει κάτι χωρίς να ξέρει το γιατί.

Το ότι θα ληφθεί μία απόφαση δεν σημαίνει πως αυτή δεν θα μπορεί να αλλάξει στη συνέχεια. Είναι αρκετοί εκείνοι που πέρασαν από την κρεατοφαγία στη χορτοφαγία, στη συνέχεια ξεκίνησαν και πάλι το κρέας, ή χρειάστηκε να κάνουν ένα μικρό διάλειμμα για να επιστρέψουν και πάλι σε ένα πρόγραμμα διατροφής χωρίς κρέας.

Το αποτέλεσμα δεν έχει να κάνει καθόλου με τον τρόπο που θα φύγει το κρέας από την διατροφή. Τόσο η κατάληξη της απόφασης όσο και ο τρόπος που θα εκτελεστεί αυτή, έχουν να κάνουν καθαρά με το κατά πόσο κάποιος θέλει αυτό που πάει να δοκιμάσει.

Προσωπικά έκοψα το κρέας μαχαίρι. Ένα βράδυ, τρώγοντας μπιφτέκι, και έχοντας κάνει μέσα μου αρκετές διεργασίες συνδυάζοντας ηθικούς παράγοντες αλλά και λόγους υγείας, είπα στη μητέρα μου : «Από αύριο δεν ξανατρώω κρέας».

Αυτό ήταν. Από τότε έχουν περάσει 2,5 χρόνια.

Αν μου λείπει;

Όχι. Μάλιστα έχω φτάσει σε σημείο να με ενοχλεί η μυρωδιά του ψημένου κρέατος κάθε φορά που περνάω έξω από ταβέρνες.

Αν με έχει περιορίσει σε κάτι;

Πουθενά. Πλέον τα περισσότερα καταστήματα εστίασης, έχουν επιλογές και για όσους δεν τρώνε κρέας. Συνήθως αυτές έχουν να κάνουν με κρύες σαλάτες και όσπρια.

Αυτό που χρειάστηκε ήταν λίγος χρόνος από το κοινωνικό μου περιβάλλον μέχρι να συνειδητοποιήσει τη δέσμευση μου απέναντι στην απόφαση αυτή. Αλλά και πάλι, πάντα θα υπάρχουν εναλλακτικές. Αν τύχει και βρεθώ κάπου για φαγητό και είμαι με κόσμο που δεν γνωρίζει τις προτιμήσεις μου, αποφεύγω να λέω ότι δεν τρώω κρέας, για να μην ανοίξει αυτή η κλασική συζήτηση με τους φανατικούς κρεατοφάγους να τρολάρουν την στάση μου, αλλά και τους ελλιπώς ενημερωμένους να κάνουν τις ίδιες και τις ίδιες ερωτήσεις.

Αν πάλι σου φαίνεται δύσκολο να κόψεις μία διατροφική συνήθεια χρόνων, έτσι γρήγορα και απότομα, υπάρχουν μεθοδεύσεις. Η πιο συνήθης είναι να περιορίσεις την ποσότητα κρέατος από τη διατροφή σου σταδιακά.

Την πρώτη εβδομάδα θα μειώσεις την ποσότητα του κρέατος που συνήθιζες να τρως σε κάθε γεύμα, και θα την αντικαταστήσεις με άλλη μορφή φυτικής πρωτεΐνης. Πηγές φυτικής πρωτεΐνης, ( υπάρχει σχετικό άρθρο αν ανατρέξεις σε παλαιότερες αναρτήσεις της κατηγορίας) είναι τα μανιτάρια, ο αρακάς, τα φασόλια, η κινόα....

Αυτά όλα πρέπει να τα αγαπήσεις, γιατί θα σε συντροφεύουν από εδώ και στο εξής.

Την δεύτερη εβδομάδα, θα μειώσεις τις φορές που καταναλώνεις κρέας σε μία εβδομάδα. Θα τις μειώσεις στο μισό, και θα τις αντικαταστήσεις με φαγητά που δεν περιλαμβάνουν κρέας. Αν οι επιλογές σου φαίνονται λίγες, τότε δεν είσαι σωστά προετοιμασμένος ή ενημερωμένος σχετικά με το τι τρώει ένας χορτοφάγος. Απλά θα σου αναφέρω πως περισσότερα είναι τα φαγητά και οι συνδυασμοί αυτών, χωρίς κρέας, παρά με κρέας. Επίσης είναι βασικό στο σημείο αυτό , να έχεις αποφασίσει αν θα αποβάλεις από τη διατροφή σου, κάθε μορφή κρέατος, ή αν θα κρατήσεις κάποιο από αυτά. Πχ ψάρι...

Την Τρίτη εβδομάδα είσαι πλέον έτοιμος να φερθείς σαν χορτοφάγος. Θα ξεκινήσεις να αλλάζεις τον τρόπο που ψωνίζεις και τα προϊόντα που βάζεις στα ντουλάπια σου, θα αρχίσεις να αναζητάς στο διαδίκτυο και στα βιβλιοπωλεία συνταγές για χορτοφάγους ( και εδώ  όσες συνταγές παρουσιάζονται δεν έχουν κρέας ) και σιγά σιγά θα πάψεις να αντιμετωπίζεις την επιλογή σου ως αλλαγή, ή μετάβαση, γιατί θα αρχίσει να γίνεται τρόπος ζωής.

Ένας χορτοφάγος ζει και φέρεται όπως όλοι οι υπόλοιποι. Δεν στερείται και δεν ζηλεύει. Κάνει ό,τι κάνει, επειδή απλά το θέλει.

Μεταξύ μας όμως, μπορεί να νιώθει πιο ευδιάθετος, περισσότερο δυνατός και υγιής και σίγουρα θα κάνει και άλλες αλλαγές στη ζωή του και στη φιλοσοφία του. Θα αρχίζει να μην επιθυμεί τις τοξίνες και τα λιπαρά σε όποια τους μορφή και θα νιώθει έμφυτη και επιτακτική την ανάγκη να φροντίζει τον εαυτό του.

close and return

Επιστροφή στην Κατηγορία Διατροφή και Οικολογία