close and return
Green tea

Πως και πότε αδυνατίζει το πράσινο τσάι

Πως και πότε αδυνατίζει το πράσινο τσάι

από την Ελεονώρα Μελέτη — Posted in Food and Ecology on September 12, 2016

Αυτό το άμοιρο το πράσινο τσάι, περιφέρεται από περιοδικό σε περιοδικό και από συνέντευξη celebrity σε συνέντευξη celebrity ως το μικρό κοινό μυστικό για απώλεια βάρους και καύση λίπους. Όποια τραγουδιάρα, όποια δημοφιλής  στο χώρο της, να και το τσαγάκι που το πίνει ευλαβικά για να κατακτήσει τις τέλειες αναλογίες , (αποτέλεσμα ρετούς,) αλλά για την κοινή γνώμη, αποτέλεσμα του πράσινου τσαγιού!

Καμία όμως διάσημη και κανένας βέβαια αρθρογράφος δεν έχει φροντίσει να τονίσει πως και πότε πρέπει να χρησιμοποιείται το πράσινο τσάι, ώστε πραγματικά να εκμεταλλευτούμε τα οφέλη του, που είναι αρκετά!

Είναι γεγονός πως το πράσινο τσάι, αποτελεί ένα υπέροχο φυσικό τονωτικό του οργανισμού και του μεταβολισμού.  Αποσπάται από την πράσινη ποικιλία του γένους Camellia sinensis της οικογένειας “Theaceae” και παρά το γεγονός πως σχεδόν ολάκερο το φυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί, είναι τα φύλλα του που δίνουν αυτό που όλοι αγαπάμε ως «πράσινο τσάι».

Αν το πράσινο τσάι  έχει τη φήμη του φυτικού λιποδιαλυτού , είναι γιατί περιέχει δύο βασικές ουσίες. Την κατεχίνη και την καφεΐνη.

Η μεν κατεχίνη παρέχει στον οργανισμό όλα τα απαραίτητα αντιοξειδωτικά ενώ η καφεΐνη βοηθά στην ενεργοποίηση του μεταβολισμού.

Έχει αποδειχθεί πως η σωστή κατανάλωση πράσινου τσαγιού, μπορεί να έχει εκπληκτικά αποτελέσματα καθώς βοηθάει στην καύση περισσότερων θερμίδων τόσο πριν όσο και μετά την άσκηση , ενώ ευνοεί και τις διαδικασίες που οδηγούν στην καύση λίπους τόσο κατά την δράση όσο και για αρκετό διάστημα αδράνειας μετά το πέρας της άσκησης.

Όταν λέμε όμως σωστή κατανάλωση πράσινου τσαγιού εννοούμε το εξής :

Αν κάποιος είναι φανατικός του καφέ,  με αποτέλεσμα να καταναλώνει δύο και πλέον καφέδες την ημέρα, είναι πιθανό να μην δει αποτελέσματα από τη κατανάλωση πράσινου τσαγιού δεδομένου ότι έχει ήδη μία ανοχή στην καφεΐνη, από τη δράση του καφέ.  Οι οργανισμοί που ανταποκρίνονται καλύτερα στη δράση του πράσινου τσαγιού είναι οι παρθένοι οργανισμοί σε οποιαδήποτε μορφής φυσικής ή χημικής καφεΐνης.

Η δράση του πράσινου τσαγιού, εκμηδενίζεται όταν σε αυτό προστεθεί έστω και λίγη ζάχαρη ή ακόμα και γάλα χαμηλών λιπαρών, ή γάλα φυτικό ( αμυγδάλου, ρυζιού, σόγιας κλπ) Για να μπορέσει να είναι άκρως αποτελεσματικό το πράσινο τσάι, θα πρέπει να καταναλώνεται μόνο του. Πικρό και άγριο.

Το πράσινο τσάι, δεν πρέπει να καταναλώνεται παράλληλα με πρωτεΐνη. Που σημαίνει πως δεν μπορείτε να το συνοδεύεται με γεύμα. Καλό θα ήταν να μην λαμβάνετε πρωτεΐνη υπό όποια μορφή ούτε μία ώρα πριν ή μετά την κατανάλωση του πράσινου τσαγιού ώστε η απορρόφηση του να μην επηρεάζεται.

Η μέγιστη απόδοση του πράσινου τσαγιού  πραγματώνεται  όταν αυτό καταναλώνεται 2- 3 ώρες πριν ή μετά το κάθε γεύμα, με σκέτο νερό. Οπότε θα μπορούσε να αποτελεί το ρόφημα σας, τις ώρες εργασίας, ή την ώρα της προπόνησης.

Επειδή το τσάι πέρα από καφεΐνη περιέχει και τείνη, καλό θα ήταν να μην λαμβάνετε και άλλα προϊόντα που περιέχουν αυτές τις ουσίες, ώστε να μην υπάρξουν παρενέργειες, όπως αϋπνία ή ταχυκαρδία. Σημαντικό είναι να παραλείπετε και τη λήψη λιποδιαλυτών υπό τη μορφή σκευάσματος , για τον ίδιο ακριβώς λόγο.

Και τέλος για να μην γελιόμαστε, αν νομίζετε πως μία δυο γουλιές πράσινο τσάι μία στο τόσο κατά τη διάρκεια της ημέρας θα σας φέρει αποτελέσματα κάνετε λάθος! Η προτεινόμενη ποσότητα για να δείτε τη δράση του είναι 8-10 φλιτζάνια την ημέρα! Όχι ότι με λιγότερα δεν θα επωφεληθείτε σε επίπεδο απαραίτητων συστατικών, αλλά απώλεια βάρους και λίπους, για να γίνει θα πρέπει να κινηθείτε σε μεγάλες ποσότητες κατανάλωσης, πάντα με προσοχή στις παρενέργειες της καφεΐνης και της τείνης. 

close and return

Επιστροφή στην Κατηγορία Διατροφή και Οικολογία