close and return
Background Image

Πως μία φρουτοσαλάτα μπορεί να προκαλέσει καρκίνο...

Πως μία φρουτοσαλάτα μπορεί να προκαλέσει καρκίνο

από την Ελεονώρα Μελέτη — Posted in Food and Ecology on May 10, 2016

Διαβάζω συνεχώς σε sites , περιοδικά, ακούω στην τηλεόραση ειδικούς μη ειδικούς, μοντέλα, celebrities,  γυμναστές να προτείνουν ως ιδανικό σνακ ή για ελαφρύ γεύμα, μία λαχταριστή φρουτοσαλάτα. 

Κάποτε ήμουν και εγώ από εκείνες που – ειδικά το καλοκαίρι- για βραδινό  επέλεγα να φάω μία ωραιότατη ποικιλία από φρέσκα φρουτάκια. Μάλιστα επειδή λατρεύω τα καλοκαιρινά φρούτα δώσε  και έβαζα λίγο από καρπούζι, λίγο πεποπνάκι, να και λίγο ακτινίδιο, ε να μη βάλω και λίγη μπανανούλα. Ε εδώ που έφτασα θα βάλω και λίγα κερασάκια και επειδή το αγαπώ , θα προσθέσω και λίγο μάγκο. Μπορούσα να τρέφομαι με αυτή τη φρουτοσαλάτα όλο το καλοκαίρι. Έβαζα και καρυδάκια, μελάκι για το τελείωμα και καλή όρεξη. 

Μέχρι που σε ένα ταξίδι μου, στη Σρι Λάνκα, ένα πρωί, θέλησα να παραγγείλω μία ποικιλία φρούτων. 

Έφταιγε και το ότι βρήκα στον μαγικό αυτό κόσμο και φρούτα άγνωστα για εμάς τους δυτικούς , και ήθελα απεγνωσμένα να τα δοκιμάσω! Όλα. 

Πουθενά όμως, σε κανένα κατάλογο εστιατορίου ή καφέ, κυριλέ ή χύμα, δεν μπορούσα να βρω την επιλογή μίας ...φρουτοσαλάτας! 

Μπορεί να κάλυπταν σελίδες Α4 στους καταλόγους τους, αναγράφοντας αναλυτικά γνωστά και άγνωστα φρούτα που σέρβιραν, γλυκά ή ξινά, όλων των εποχών, δεν είχαν όμως πουθενά όλα αυτά σε συνδυασμό. 

Που σημαίνει πως αν ήθελες να τα απολαύσεις όλα παρέα, θα έπρεπε να παραγγείλεις μία μερίδα από το κάθε φρούτο επιλογής σου και να τα ανακατέψεις μαζί. Μόνος σου.

Ρώτησα «γιατί;» 

Κάποιοι δεν ήξεραν και απλά αρκούνταν στο να μου πουν πως απλά έτσι είναι ο κατάλογος. Ο Λαχίρου όμως, ιδιοκτήτης του surf house όπου έμενα, λίγο πιο εξευγενισμένο μυαλό και με καλλιέργεια, είχε την απάντηση. 

Μου μίλησε λοιπόν για τη διατροφή των Σαολίν και για την φιλοσοφία που έχει ο πληθυσμός της ανατολής για το πως πρέπει να συνδυάζονται οι τροφές, μία φιλοσοφία που αφορά και στις χώρες της Ινδονησίας. Σύμφωνα λοιπόν με τη θεωρία αυτή, τα φρούτα, δεν πρέπει να τρώγονται ποτέ σε συνδυασμό μεταξύ τους, αλλά ούτε και με άλλα τρόφιμα. 

Ο λόγος είναι πως τα περισσότερα φρούτα, αν και όξινα, όταν καταναλωθούν και αρχίσουν να μεταβολίζονται αποκτούν αλκαλική δράση, κάτι σπουδαίο για τον οργανισμό γιατί το αλκαλικό περιβάλλον είναι το φιλικό περιβάλλον για την υγεία μας. 

Αντιθέτως το όξινο περιβάλλον είναι εκείνο που τρέφει τα καρκινικά κύτταρα. 

Συνήθως όλες οι τροφές έχουν και αλκαλικά και όξινα στοιχεία, και σε αυτές ανήκουν και τα φρούτα. Και μπορεί κάποιος να βιαστεί να πει πως θα αφαιρέσει από τη διατροφή του όλα τα όξινα, αλλά αυτό όχι μόνο δεν είναι λύση, αλλά είναι και λάθος. 

Πολλά από τα όξινα φρούτα ( εκείνα δηλαδή που είναι ξινά στη γεύση) δημιουργούν στον οργανισμό αλκαλική κατάσταση άρα όχι μόνο δεν είναι βλαβερά , αλλά  είναι κάτι παραπάνω και από  ωφέλιμα.  Όπως για παράδειγμα το αγαπητό λεμόνι!

Ωστόσο αυτή η αλκαλική κατάσταση μπορεί εύκολα να μετατραπεί σε όξινη, αν τα όξινα φρούτα συνδυαστούν με κάποια άλλα φρούτα,  όπως  τα γλυκά φρούτα,  ή  ακόμα και με άλλες τροφές. Για το λόγο αυτό θα έπρεπε να αποφεύγουμε να τρώμε φρούτο μετά από άλλα γεύματα.

Ας μιλήσουμε όμως με παραδείγματα. Το πορτοκάλι ή το γκρέιπ φρουτ είναι όξινα φρούτα που αν συνδυαστούν με μπανάνα ή μάγκο αντί για την αλκαλική αντίδραση που θα προκαλέσουν αν καταναλωθούν το καθένα ξεχωριστά, θα καταλήξουν να δημιουργούν ένα όξινο περιβάλλον στον οργανισμό , σε περίπτωση που φαγωθούν συνδυαστικά. 

Το ίδιο θα συμβεί και αν τα φρούτα καταναλωθούν ως επιδόρπιο. 

Αυτή τη συνήθεια την έχουμε έντονη εδώ στη Μεσόγειο, άλλά αν γνωρίζαμε πως αυτό είναι βλαβερό ίσως και να το αποφεύγαμε. Η πέψη μετά την κατανάλωση ενός μεγάλου γεύματος, γίνεται σταδιακά και αργά, με αποτέλεσμα  τα φρούτα, αν ακολουθήσουν του φαγητού, να παραμένουν στο στομάχι για αρκετή ώρα μαζί με άλλες τροφές δημιουργώντας όξινο περιβάλλον . Την ίδια ώρα,  ο οργανισμός δεν θα μπορέσει να μεταβολίσει στο έπακρο όλες τις ευεργετικές ουσίες και τα απαραίτητα συστατικά των φρούτων, κάτι που κάνει άμεσα γρήγορα και χωρίς κόπο όταν καταναλώνουμε τα φρούτα μόνα τους και χωρίς συνδυασμούς μεταξύ τους. 

Σύμφωνα με τους ειδικούς που υποστηρίζουν αυτή τη θεωρία διατροφής, η καλύτερη ώρα για να φάμε  το φρούτο είναι νωρίς το πρωί με άδειο στομάχι, ή ενδιάμεσα σε δύο γεύματα, κατά προτίμηση το πρωινό και το μεσημεριανό, με διαφορά 3 ώρες τουλάχιστον το ένα από το άλλο. 

Επίσης, καλό θα ήταν τα όξινα φρούτα να μην συνδυάζονται με τα γλυκά , αλλά ούτε και τα φρούτα της ίδιας οικογένειας μεταξύ τους καθώς το κάθε φρούτο μεταβολίζεται διαφορετικά από τον οργανισμό.

Τέλος, αν δεν σας αρέσει να  τρώτε μόνο του ένα φρούτο,  ένας καλός συνδυασμός που όχι μόνο δεν απαγορεύεται αλλά ίσως και να προτιμάται , είναι ο συνδυασμός φρούτου με ξηρούς καρπούς, σε αναλογία πέντε ξηροί καρποί ανά φρούτο. 

Επιστροφή στην Οικολογία και Διατροφή

close and return