close and return
Τα μυστικά της διατροφής μου

Τα μυστικά της διατροφής μου

Τα μυστικά της διατροφής μου

από την Ελεονώρα Μελέτη — Posted in Food and Ecology on June 29, 2016

Είναι αρχές καλοκαιριού και η εμφάνιση μας , μας απασχολεί για έναν ακόμα λόγο παραπάνω.

Η εποχή αυτή αποτελεί την αγαπημένη περιοδικών life style και όχι μόνο που αναζητούν να μάθουν πως διατηρούν την «αψεγάδιαστη» σιλουέτα τους, τα πρόσωπα της σόου μπιζ. Τις περισσότερες φορές όμως , τα μυστικά που αποκαλύπτονται δεν είναι «μυστικά» αλλά επικίνδυνες και άστοχες πληροφορίες που μεταδίδονται και αναπαράγονται χωρίς καμία ευθύνη.

Πριν από λίγες μέρες, σε εξώφυλλο περιοδικού είδα και υποτιθέμενα δικά μου μυστικά τα οποία αποκαλύπτω και τα οποία υπόσχονται απώλεια μέχρι και 7 κιλών σε δύο εβδομάδες!

Στην αρχής σοκαρίστηκα γιατί ποτέ δεν είχα σκεφτεί ότι χρειάζεται να χάσω 7 κιλά, και έπειτα γιατί σκέφτηκα πως θα υπάρξουν εκεί έξω κορίτσια που θα χάψουν το παραμύθι και θα πέσουν με τα μούτρα σε καλά στημένες παγίδες.

Αποφάσισα λοιπόν , επηρεασμένη και από κάποια δικά σας μηνύματα να σας αποκαλύψω όντως κάποια δικά μου τιπ , που ακολουθώ στη διατροφή και την άσκηση μου.

  Εδώ και 2,5 χρόνια δεν τρώω καθόλου κόκκινο και λευκό κρέας. Τρώω ψάρι, συνήθως μεσογειακά μικρά ψάρια αφρού, όπως σαρδέλα και σκουμπρί, ή πεσκανδρίτσα, και λιγότερο τόνο ή σολομό. ( έχουν βαρέα μέταλλα, ειδικά αν είναι εισαγόμενα)

  Πριν κόψω το κρέας, είχα διαβάσει αρκετά για το πως θα παίρνω όλα τα απαραίτητα συστατικά του οργανισμού και δεν ήταν μία απόφαση που πήρα επιπόλαια και χωρίς πρόγραμμα και προετοιμασία. Σε καμία περίπτωση δεν έκοψα το κρέας για να αδυνατίσω.

  Κάνω δύο φορές το χρόνο αιματολογικές εξετάσεις για να δω πως όλες οι τιμές μου είναι φυσιολογικές.

  Δεν πίνω καθόλου αναψυκτικά, ούτε καν σε κοινωνικές περιστάσεις. Θα πιω ωστόσο αλκοόλ, συνήθως τζιν με σόδα, ή κρασί, χωρίς όμως υπερβολές.

  Προτιμώ ως πηγές υδατάνθρακα τον σύνθετο υδατάνθρακα, όπως το ρύζι, η πατάτα ή η γλυκοπατάτα, και αποφεύγω τελείως τα αλεύρια και τα ψωμιά.

  Συνδυάζω σε όλα μου τα γεύματα 3 ομάδες τροφών. Πρωτεΐνη, υδατάνθρακα και λιπαρά.

  Τρώω τουλάχιστον 4 με 5 φορές την ημέρα.

  Όταν το πρόγραμμα μου έχει άσκηση, αντικαθιστώ το ένα γεύμα με ρόφημα φυτικής πρωτεΐνης αρακά , φιστικοβούτυρο και μπανάνα, αμέσως μετά την άσκηση.

  Συνήθως ετοιμάζω από νωρίς τα γεύματα μου και τα παίρνω μαζί σε ειδικά τάπερ και τσάντες μεταφοράς τροφίμων. Ακόμα και αν ο χρόνος με πιέζει , δεν θα παραλείψω γεύμα, αλλά θα βολευτώ με κάτι υγιεινόπου θα βρω έξω. Πχ έναν χυμό πορτοκάλι με λίγους ξηρούς καρπούς, ή κράκερ ολικής άλεσης με τυρί.

  Γυμνάζομαι σχεδόν κάθε μέρα. Συνδυάζω αερόβια με αναερόβια άσκηση, γυμνάζω όλες τις μυϊκές ομάδες διαδοχικά και δεν ξεπερνώ τη μία ώρα άσκηση ημερησίως.

  Μία φορά την εβδομάδα, θα φάω χαλαρά κάνοντας αποκλίσεις από το καθημερινό πρόγραμμα, τρώγοντας είτε γλυκό είτε κάποιο φαγητό λιγότερο υγιεινό.

Ενδεικτικά οι επιλογές που κάνω στα γεύματα είναι οι εξής:

Πρωινά: ένα αυγό ολόκληρο και 4 ασπράδια σε ομελέτα φούρνου με κόκκινη πράσινη πιπεριά , ξερό κρεμμύδι, λίγο λάδι, μία φέτα σολωμό καπνιστό και δύο ακτινίδια. Ή δύο φέτες ψωμί ζέαςμε μείγμα επάλειψης ( υπάρχει η συνταγή στη κατηγορία «διατροφής και οικολογία») ή τηγανίτες από βρώμη με μέλι και καρύδια ( υπάρχει η συνταγή στην κατηγορία «διατροφή και οικολογία»)

Σνακ: Μία φέτα κέικ μπανάνας, χωρίς αλεύρι , ζάχαρη , αυγά. Η συνταγή θα ανέβει σύντομα στο μπλογκ. Ή ρόφημα πρωτεΐνης αρακά ( υπάρχει κείμενο με τη συνταγή την κατηγορία fitness/sports –να τι πίνω για περισσότερη πρωτεΐνη και δύναμη) Ή φρούτα με ξηρούς καρπούςή ρυζογκοφέρτες με ταχίνι και μέλι . Τρώω δύο σνακ την ημέρα

Κυρίως γεύματα: δύο φορές την εβδομάδα όσπρια ή λαδερό με λευκό τυρί και λίγο σύνθετο υδατάνθρακα, μία φορά την εβδομάδα ρύζι από κουνουπίδι ( υπάρχει συνταγή στην κατηγορία «διατροφή και οικολογία), μία φορά την εβδομάδα ζυμαρικό της αρεσκείας μου ή ριζότο με θαλασσινά, μία φορά την εβδομάδα μπιφτέκια λαχανικών με σαλάτα, δύο φορές την εβδομάδα ψάριμε σαλάτα και σύνθετο υδατάνθρακα , μια φορά την εβδομάδα ελεύθερο γεύμα .



*Το πρόγραμμα αυτό δεν έχει ως στόχο την απώλεια κιλών, καθώς κάτι τέτοιο δεν με ενδιαφέρει. Είναι προσαρμοσμένο στις δικές μου ανάγκες, και δραστηριότητες, και με βοηθά στο να συντηρώ το ποσοστό λίπους μου στο επιθυμητό επίπεδο και δεδομένου του ποσοστού μυϊκής μάζας που διαθέτω. Σε καμία περίπτωση δεν τη συνιστώ σε κάποιον για απώλεια βάρους, αντιθέτως την αναφέρω ως δείγμα ενός διατροφολόγου επαρκή σε όλα τα απαραίτητα για τον οργανισμό στοιχεία , στο οποίο έχω καταλήξει μετά από πολλές δοκιμές και πειραματισμούς ώστε να μην το βαριέμαι και να με καλύπτει πλήρως νιώθοντας υγιής και δυνατή.

Επιστροφή στην Οικολογία και Διατροφή

close and return